lördag 16 augusti 2008

16 augusti 2008

Så var fredagen äntligen slut!!
Mina klasskompisar tycker jag är galen som vill att sommarlovet ska ta slut! Det är jag också och vill väl egentligen inte att det ska ta slut. Men jag vill bara att tiden ska gå och den går inte så fort när man inte har något att göra...

Imon är det dags för bröllop!! Maya och Mark gifter sig äntligen! Det ska bli himla kul att få vara med och se det. Det är ett borgerligt bröllop, men det ska bli kul ändå!
Sen söndag är det jobb hela dagen.

På måndag vet jag att det faktiskt drar ihop sig till skola igen. Jag ska lämna in min studieförsäkran till CSN! Jupp, det vankas inkomst! Det är på tiden, det känns som jag inte har haft pengar på evigheter... Även om det är pengar jag inte direkt kan spendera, så är det en trygghet att ha dom där...
Nu vet jag att mamma kommer sucka något om den eviga optimisten, men jag måste säga att jag när jag väl får ett jobb som betalar bättre än svältlön, så ska jag verkligen göra mitt allt för att spara en slant varje månad. Jag har funderat och reflekterat över det senaste året som gått och kommit fram till att med en hyra som är liknande den jag har hemma, så har jag klarat mig ganska bra med mindre pengar än jag tjänade hemma. Men jag hoppas på en lägre hyra sen, och bättre lön.. Så ska man se det simpelt, så ska det nog funka att spara. Men teori och praktik är ganska olika... Och först ska jag ju få ett jobb också... Och jag ska ta mig igenom skolan också... Två år! Suck...

Nu ska jag dock sova en liten stund. Det har varit en lång och seg dag. Det har varit en hängig dag, med för många negativa tankar. Men då är det tur man har mamma... Oavsett vad som händer och sker med allt och alla, så har vi varandra. Kanske inte alltid på samma spår, men det brukar gå ganska bra ändå. Hon är mitt största stöd just nu... Kram på dig, mamsen!

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: