söndag 24 augusti 2008

24 augusti 2008

Något som inte är mumma är att blanda Coca-Cola och Ahlgrens bilar. Nop, illa, illa..

Var ute och gick idag med Marta. Hon är en speciell tjej, men man får ta henne för vad hon är. Hon frågar en fråga och bryr sig inte om svaret. Man känner sig lite oviktigt, men hon är så ivrig på att prata om nästa ämne! Hon är en go tjej, som har mycket kvar att lära sig, men som tror hon vet och kan allt. Hon har varit med om mer än jag hade när jag var i hennes ålder, hon är 22, men har ändå ingen livserfarenhet. Knepig logik, men så är det. Går inte att förklara, bara att acceptera läget.

Hur som helst gick vi i naturområdet en lite bit härifrån och efter att ha snurrat runt på dom olika vägarna, så kom vi till den gamla kyrkogården. Fatta vad intressant med alla gammla gravar! Och vilken variation! En grav jag noterade var från 1865, medans en persom var begravd 2003. Att kyrkogården såg ut som ett övergivet fält, gjorde att det såg ännu mer surrealistiskt ut. När vi snuttrade runt där bland blåbärsbuskar, granar, överväxta gravar och duvor som skrämmde skiten ur oss, så fick man nästan känslan av att ha hoppat in i en skräckfilm. Det var en tokig känsla, men ibland kan man ju få sånna där overklighetskänslor... Jag fick en sån då...

Men vi tog oss ur och nu ska jag sova. Utan mardrömmar om skelett som kryper upp i min säng från dom gamla gravarna....

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: