måndag 1 oktober 2007

1 oktober 2007 (Del 1)

Okej, nu fungerar internet som det ska i alla fall! Peppar peppar! Men nu strular datorn... Det har den gjort ett tag, men jag hoppas att det löser sig när den nya strömkabeln kommer. Batteriet har inte varit fulladdat på flera veckor! Och den går ner i viloläge bara sådär! Men jag har i alla fall internet! Man får vara glad för det lilla.


Så jag har inte skrivit på ett par dagar. Det blev lite senare än jag hade räknat med i lördags på dopet. Det blev ju inflyttningsfest och dop i ett, så det blev lite party party på kvällen. Igår var det söndag. En riktig söndag var det! Låg kvar i sängen och tittade på tv hela förmiddagen, först vid 13-tiden masade jag mig upp för att äta lite. Hade ju självklart varit uppe och svängt om lite innan dess, men ibland får man faktiskt ha en sova-dag. Man förtjänar det och med tanke på mitt schema denna veckan, så förtjänade jag det verkligen. Måste ladda batterierna liksom... Jag börjar klockan 8 varje morgon och sen har vi föreläsning i en timme. Sen är det rast till 11 och sen är det drop-in för frågor till klockan 13. Efter det är det rast till 17 för att ha presentation av arbetet vi gjort under dagen. Jo, glömde säga att vi håller på med grupparbeten. Ny grupp varje dag, för att alla ska lära känna varandra och vi ska lära oss bästa sätt att referera och lite sånt... Det är jobbigt att framföra presentationerna, men det är ju ett nödvändigt ont, så det är bara att bita ihop och göra det. Det bästa är att man ser att alla tycker det är lika jobbigt. Att även den coola killen eller tjejen tycker det är jobbigt att stå där framför klassen och presentera sitt arbete. Det gör ju det hela lite lättare...


Men jag känner mig nöjd med fredagens presentation. Att stå inför hela klassen och presentera ett jobb direkt ur huvudet och inte från ett papper, det kändes jättebra när det var över. Att ha klarat det. Det var lite fumligt och lite hackigt, men jag gjorde det! Alla andra stod och läste innantill i sina papper, men inte jag... Med den erfarenheten i färskt minne, så känns det inte så jobbigt att stå där uppe och presentera vad jag åstadkommit. Jag kommer nog alltid bli lika röd i ansiktet, men skit samma. Det gäller bara att försöka koppla bort den brännande känslan i huden och låtsas att allt är som vanligt. Börjar man tänka på det, så kommer man verkligen av sig! Och det blir bara jobbigt...


Hur som helst, annars så har det inte hänt så mycket...


Här kommer en bild på mamma Karen, pappa Bob och tvillingarna Callum och Layla. Två riktiga yrväder! Men sååå söta! Hihi... Det var tvillingarna vars dop jag var på i lördags förresten, om det missat någon...


Jo, det är lite svårt att som utböling få ett bra foto, det är liksom släkten som får första tjing på det. Och att få två två-åringar att sitta lugnt på armen mer än 3 sekunder, det är inte lätt! Dom var inte stilla under hela ceremonin... Hihi...
Jag tänkte lägga upp lite bilder på folk jag har lärt känna här den senaste tiden. Men dom kommer i ett eget inlägg...
Efter det ska jag slappa, det är en tidig dag imon igen jue och att dagen började klockan 6 imorse, det gör inte att jag har massa energi att sitta här hur länge som helst...
Sov gott, mina vänner!
Kram kram

Inga kommentarer: