onsdag 10 oktober 2007

10 oktober 2007

Idag påbörjade jag mitt första inlämningsarbete. Det är det enda vi har fått detaljer på, så jag tänkte sätta igång med en gång. Varför inte? Jag har planen i mitt huvud. Nu ska jag bara få ner dom på papper. Än så länge har det gått ganska bra. Men jag har ju redan satt ihop ett program min klient ska använda. Men när läraren står där framme och säger att vi måste använda minst 15 godkända källor för våran information, så kan man inte referera till information taget från mitt huvud. Man måste titta i böcker och få det bevisat. 15 olika böcker, tidsskrifter och branch-relaterat material, det är många källor det... Det är 4 för att klara sig, men vill man nå upp till alla kraven, så är det minst 15 som gäller. Mer och man gör läraren glad!

Detta kommer bli tufft!
Men det kommer gå finfint!

Idag har vi varit lediga. Det blev ett par timmar på biblioteket och sen gick jag och en klasskompis, Nirzari, och åt pizza. Jupp, lunchbuffé på Pizza Hut! Inte illa alls... Men sen blev det ju ingen middag ikväll hemma, eftersom Bex är iväg på middag hos några kompisar. Efter det blev det en titta-på-saker-man-vill-runda bland alla affärer... Inga pengar, inga saker... Nån som har ett jobb över jag kan få?

Annars har det inte hänt så mycket... Tyvärr... Håll tummarna på att det blir mer givande imon.

Kram kram

Inga kommentarer: