torsdag 25 oktober 2007

25 oktober 2007

Torsdag, en dag med bankbesok, marknadsforing och jobb.
Har varit en svang pa banken idag for att ansoka om ett studentkonto. Jag kan tyvarr fortfarande inte fa det, utan ar kvar med mitt rant-losa konto ett tag till. Det kravs att dom kan se min historik, det kallas credit scoring. For att fa kredit, maste man ha kredit. Eller nat. Han forklarade det sa fint for mig, och jag fattade helt vad han forsokte saga. Det svara ar bara att forklara det vidare... Men han bad mig aterkomma om ett halvar, nar det kommit in lite lon och ytterliggare inbetalningar fran studiemedel och bidrag...

Snart ar det dags for marknadsforing. Jag hanger med pa lektionerna och forstar vad dom pratar om. Marknadsforing har och hemma ar samma sak, sa det ar nemas problemas! Det ar varre med bokforingen... Ujujuj, dar hoppade jag i pa det djupa med en gang. Men jag ska klara det!! Jag ger mig inte! Har hittat en bok som forklarar pa en femarings niva, det bor jag forsta! Eller...? Jag menar, jag har ju faktiskt klarat det en gang tidigare, hur svart ska det vara att upprepa det??

Jobb. Jupp, tre timmar i kvall blir det. Jag gillar mitt jobb. Det ar mycket att halla reda pa och det galler verkligen att man haller tungan ratt i mun, ar trevlig och social och inte beter sig ohyffsat. Men det ska jag val klara, jag som ar sa valuppfostrad?
Men hur funkar det? Jag jobbar i en bokaffar, Waterstones. Det finns nagra konkurrenter, bland annat Essex Bookshop och The Works. Om jag gar och koper en bok i en av dom butikerna for att det blir billigare for mig, ska jag skammas da? Jag far ju ingen rabatt forran efter 3 manaders anstallning, sa jag maste ju tanka lite pa min egen ekonomi, eller hur?

Mycket att filosofera om har i livet...

Forresten, min dator bestamde sig for att atervanda fran dom doda i sisadar 15 minuter, sa jag hann skicka over lite viktigheter till mitt memorystick. Jag ska ta med mig min dator in till stan, sa fort jag far fem minuter over. Det hade ju varit en drom om den kunde fa ateruppsta och leva en liten stund till. Da kunde jag shoppa lite for mina intjanade pengar.
Och pa tal om det, jag har ju inget National Insurance Number annu och har jag inte det, sa ar det oklart om jag far ha mitt jobb kvar. Jag ska fa min dom idag. Med min tur kommer dom saga att jag maste ha det och att jag inte far stanna kvar... Fast ni kan val halla tummarna att jag inte behover det. Jag menar, det ar ju faktiskt pa vag...

Nu ska jag kila ivag och ata, sa inte magen kurrar for mycket pa lektionerna jag har framfor mig...

Aterkommer nar jag har lite mer att beratta!
Tills dess...
Kram kram

Inga kommentarer: