tisdag 2 oktober 2007

2 oktober 2007

Så har ännu en dag gått till historien.
En tisdag. Imon är det ingen skola, det känns riktigt bra! Vi kommer inte ha några lektioner på onsdagar, men det kanske jag har berättat om tidigare... Har noll koll på vad jag har skrivit var och till vem och sånt, så räkna med en och annan upprepning emellanåt.

Så idag var det dags för presentation nummer två. Idag var vi (tyvärr) tvungna att framföra vårat arbete. Men det spelar visst ingen roll om det sitter 60 och lyssnar eller om det bara är 10, det är lika skitjobbigt ändå!! Fast idag hade jag nästan ingen aning om vad jag pratade om och det var mycket upprepningar och svåra ord, så jag antar att det kan gå bättre. Men har man bara några timmar på sig att leta information, sammanställa den och förbereda sig för presentationen, så antar jag att det inte kan bli helt 100%igt. Även om det är det man ska satsa på. Men det är rätt svårt också att försöka göra ett bra jobb, när halva gruppen bara funderar på var dom ska gå ut ikväll och pratar om vart dom var igår och var drinkarna är som billigast. Förhoppningsvis så är det bara den första tiden som det är kul, sen börjar dom lägga lika mycket energi på skolarbetet. Jag håller tummarna på det.

Jag pratade lite med en kille som heter Russell. Han är en av tre gamlingar (jag är en av dom tre) och vi funderade lite på hur många som kommer klara sig igenom första året och hur många som kommer hoppa av. Förra året var det två som fick gå om och några som hoppade av. Dom två går nu med oss. Men jag tycker det är bra att det är höga krav på oss. Varför inte? Det är ju för vårat eget bästa dom har satt höga krav, för att vi ska få så bra förutsättningar när vi kommer ut i stora världen!
Jag har inga tankar på att prestera dåligt eller misslyckas! Jag är här för att lära mig något jag brinner för och jag tänker göra så gott jag kan! Jag vet att jag har allt stöd jag behöver i vänner och familj omkring mig och jag SKA klara det. Även om det just den här veckan är skitjobbigt med alla presentationer!!
Hihi...

Men nu är det sova!
Ta hand om er!
Kram kram

Inga kommentarer: