tisdag 16 oktober 2007

16 oktober 2007

Okej, det är tisdag. Imon är egentligen en ledig dag, men jag har kommit till insikt att det inte kommer bli många lediga dagar framöver. Med jobb på lördag söndag, så måste jag ägna onsdagar till att plugga och skriva på uppsatser och inlämningsuppgifter. Helt okej med mig, det är bara för en viss tid det gäller. Har jag tur, så hittar jag ett jobb som är såpass välbetalt att det räcker att jobba några timmar bara. Eller med något jag har nytta av i min utbildning, som gyminstruktör eller något...
Jag har i och för sig nytta av det jobbet jag har fått. Jag kommer få lära mig mer om kundkontakt, jag kommer få rabatt på böcker och jag kommer tjäna pengar!

Hur som helst. Måndagar är riktigt tråkiga dagar. Det är ekonomi och planering för hela slanten. Tisdagar är både en dröm och en mardröm... Jag är väldigt splittrad. Tisdagar är ägnade åt träning, hälsa och framtids-tänkande. Men, och det är ett ganska stort men, våran lärare för seminariet på tisdag kväll, 17-19, är en man man både hatar och beundrar. Man hatar honom för han får en att känna sig som man är ute på lite väl djupt vatten när man tagit sig an den här utbildningen. Han påpekar ständigt hur få som klarar sig och hur små våra chanser är. Hade man varit världens tävlingsmänniska, hade det sporrat och man hade satsat 300%. Men jag har bara 100% och känner att i vissa fall för att nå 300%, så är jag lite begränsad språkmässigt. Jag fick idag erbjudandet om extra hjälp i "träningsspråk" men kände att jag klarar mig med mina kunskaper jag har. Efter dagens kvällslektion, är jag inte lika säker... Jag ska prata med henne nästa tisdag och se vad hon har att erbjuda.
Hur som helst, den här läraren, Dr Stewart Bruce-Low, besitter så fruktansvärt mycket kunskap att det nästan är skrämmande att en så liten man, kan veta så mycket. Storleksmässigt sett så verkar han ha gått in i en förminskningsmaskin. Nej, han är inte dvärg, han är bara lite kortare, lite tunnare och lite mindre än genomsnittsmannen är... Men han kan varenda bok och artikel som har skrivits i ämnet i fråga, känner till all forskning och ger du honom en titel, så vet han vem som skrivit boken! Helt makalös! Mannen är ett vandrande uppslagsverk! Hur lätt tror ni att det blir att lura i honom att mitt 12-veckors träningsprogram är det bästa han skådat? Det krävs minst 4 källor för att klara godkänt. För att klara sig in i det "berömda" registret, REPs, krävs det minumun 15 källor, helst några fler ändå. Det är 15 böcker som ska tittas på, journaler som ska läsas, information som ska bearbetas och förstås. Jag känner lite panik. Men som tur är, så är han ganska trevlig och han ställer upp till det yttersta. Han är kontaktbar dygnet runt dom närmaste 8 veckorna, så vi kan kontakta honom när som om vi behöver hjälp. Kanske inte under hans lektioner, men när som annars. Det kallar jag att vara hängiven sitt jobb! Att vara passionerad i det man gör! Vi har många sådana lärare och det känns som ett skönt stöd i ryggen att veta att våra lärare brinner för att dela med sig av det dom vet och kan. Det är inte många elever hemma i Svedala som har sådana lärare och det tycker jag är förbannat synd. Men jag är glad att jag har fått turen att få allihop! Hihi...

Dock är tisdagen en lång dag och jag känner att jag bör hoppa i säng snart, så jag orkar upp i tid imon för att fortsätta peta in information i mitt lilla huvud!
Först ska jag bara lägga in lite bilder från gårdagen, som jag lovade igår. Eller var det bara en tanke jag hade i huvudet...? Livet är lite rörigt just nu... Hihi...

Sov gott allahopa!
Kram kram

Inga kommentarer: