fredag 28 september 2007

28 september 2007

Okej, jag har inte återhämtat mig fortfarande, men jag gör vad jag kan. Jag skriver i alla fall...

Idag har vi framfört vårat grupparbete i skolan. Min grupp hade bestämt sig för kosttillskott, jag valde megasupergruppen proteinpulver. Dumt, dumt, men gjort är gjort. Föredraget skulle ligga runt 1 minut... Men jag fick kraffsat i hop något och en tjej gick med på att läsa upp det för klassen. Jag lämnade över arbetet till henne och jag trodde allt var klart.
Men idag, när vi precis skulle börja lektionen med framförandet av våra arbeten, berättar hon att hon inte kunde framföra det. Hon skyllde på halsont och hosta. Så det var bara att ställa sig upp inför klassen och försöka komma ihåg så mycket som möjligt av det jag skrivit. Som tur var fanns det mesta på en powerpoint-presentation, så det gick hyffsat. Jag överlevde i alla fall.... Hihi...
Men jag har lärt min läxa, jag kommer inte lita på att någon kommer hålla vad dom lovar. Och jag kommer inte dela uppgift på det sättet heller. Man lär av sina misstag, som man säger...

Annars har det idag inte hänt så mycket. Det är fredag, så det var pizza/burgar-kväll! Idag blev det pizza från Dominos Pizza. Det bästa med England, eller en av dom bra sakerna, är att det är hemkörning! Man slipper ge sig ut i regn och slask och snömodd(om det är sånt väder...) och hämta sin mat. Man får det hem till dörren! Perfekt!
Men jag har en känsla av att hemkörning bär lite ansvar för landets viktproblem... Snittstorleken på kläder här är 4-5 storlekar större än hemma. Bra eller dåligt, fundera på den en stund... Så länge man mår bra, så är det väl bra. Jag ska inte sitta här och föreläsa. Det tar vi när jag är klar och kan tjäna pengar på det... Hihi...

Nu är det tv en liten stund innan det är dags att sova!!

Nattinatt på er!
Kram kram

Inga kommentarer: