tisdag 9 oktober 2007

9 oktober 2007

Jag orkar egentligen inte skriva något här idag. Det har varit en lång dag och jag har inte riktigt fått koll på schemat, vilket gör att mat, vila och annat viktigt hamnar där det känns som det kan hamna. Så idag kastade jag i mig lite pasta med ketchup och en yoghurt till lunch. Det var min lunch. När jag kom hem vid 20 blev det två varma mackor och en yoghurt med ett glas apelsinjos till.
Förhoppningsvis så kommer jag få ordning på planeringen till nästa vecka eller så. Men tills dess kommer jag vara lite disträ. Eller nåt...

Hur som helst, jag läste på Magnus Ugglas blogg att det ska lanseras Kalles Kaviar med banan-smak eller nåt i den stilen. Stämmer verkligen det eller är det Uggla som skojar till det? Jag kändet att dom nådde gränsen med Kalles Kaviar med ost och ägg, men tydligen så är inspirationen inte slut än...

Nu när Alex Schulman tagit det drastiska beslutet att sluta blogga, så måste man ju hitta nya beroendeframkallande bloggar. Jag har fastnat för Uggla. Man får en helt annan syn på den farbrorn när man läser hans blogg än den man får genom tidningar, intervjuer och annat medialt framträdande, samt rykten... Jag rekommenderar den!
Och jag håller fast vid Fotbollsfrun och så en ny favorit, skriven av en kvinna som är ingift i Schulman-klanen, Ninni. Hon skriver även Dagarna. På senare tid har hon som stressad småbarnsförälder börjat bloggen Nu är det mat!. Det är många bra middagstips för andra stressade mammor eller pappor. Och det är fritt fram att maila henne sina egna bästa middagstips, lämpade för stressade föräldrar eller, som för mig, student.... Jag har inte mer tid än en mamma, jag bara lägger den på mina studier istället... Man kan säga att mina studier dom närmaste tre åren är min bebis!

Fick idag ett uppvaknande och skrämselhickan satte fart! En av våra många lärare berättade idag att förra året var det bara 4 elever som nådde gränsen för att klara sig för att nå våra mål. Det var många som klarade kursen, men för att nå målen som är uppsatta för oss, så måste man till exempel ha 80% närvaro och vi måste klara minst 70% av uppsatser, praktiska uppgifter, tentor och prov och annat som man måste klara. För att klara kursen, måste vi ha 60% närvaro och klara 40% av alla uppgifter och prov. Som han sa idag, Dr Stewart, första året är till för att sortera bort agnarna från vetet, få bort veklingarna liksom...
Jag kan erkänna att jag kände mig lite knäckt efter att ha hört det. Jag känner att jag har så höga krav på mig själv och jag funderar ibland lite på om dom inte har högre krav på mig än vad jag har själv.
Första inlämningsarbetet ska vara klart idag om nio veckor. För att klara gränsen, bör man börja igår, senast idag. Jag börjar imon, undrar om jag klarar det....

Nu ska jag sova, så jag orkar börja imon!
Förresten, det blev längre än jag hade trott... Men har man väl kommit igång, då är det svårt att sluta. Det finns ju egentligen så himla mycket jag skulle vilja berätta. Men är det verkligen intressant för mina få läsare? En vacker dag är det väl ingen kvar och då vet jag att jag gått överstyr... Hihi...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: