onsdag 3 oktober 2007

3 oktober 2007

Hej hopp!
Idag har det varit en ledig onsdag. Jag har varit och kollat på ett gym. Ett dyrt gym och det har inte det utbudet jag vill ha, så det blir inget med det. På lördag och söndag är det dags för två andra gym att synas i fogarna! Jag hoppas att jag hittar något bra och hyffsat billigt... Det blir svårt, men jag ger inte upp! Nånstans måste dom ha ett någorlunda gym för en billig peng. Jag menar, hur svårt kan det vara? Men om det inte finns något, så är det ju en av dom största anledningarna till den ökande fetman i det här landet. Ingen har ju råd att gå dit!!! Så klart dom blir tjocka och feta då...

Efter det blev det ett litet besök på ASDA (typ ICA) och lite matshopping. Där sprang jag på en klasskompis, Narzari. Hon är från Indien, men har bott i London dom senaste 8 åren. Hon kan prata den tjejen!! Men hon är supertrevlig! Hon och jag känner lite samma inför våra partande klasskompisar. Hon tycker också det är ganska jobbigt att dom är mer intresserade om på vilken krog man kan köpa billigast drinkar än var man kan hitta seriös och bra information för dagens uppgift. Och hon är 19 år. Jag gillar den här tjejen... Klart hon festar till då och då, men inte som dom. Och hon festar till och med mindre än jag! Hon ska hjälpa mig skaffa jobb i alla fall. Hon har lite kontakter, så kanske det kan ge något.

Sen var det hem och softa lite. Jag har försökt mig på det där med ugnsstekt potatis. Första gången gick det inte så bra. Idag gjorde jag ett nytt försök. Jag skar dom i mycket mindre bitar, jag hade på lite mer olja och det blev riktigt bra!! Jag stekte kött, som jag marinerat lite granna och så hade vi sås och yorkshirepuddings så klart! Det måste man ha! Och det var riktigt gott. Jag är inte så bra på att höja min egen mat till skyarna. Jag brukar tycka att det funkar, ibland är det gott nog så jag kan göra det igen. Men det är sällan toppengott. Men idag, då smakade det som något som Mamma Anne hade kunnat laga. Hon lagar god mat. Men sen har hon hela dagen på sig. Hon är en sån person som efter frukosten ställer sig och förbereder en stek. Dom äter långkoksmat varje dag. Med grönsaker, sås, yorkisar, hela baletten. Jag antar att det har med deras hälsa att göra. Hon har diabetes och hans hjärta är inte som det ska. Dom har tagit ådror från ankeln och satt i hjärtat, vilket lett till att han måste äta mat som är bra för kolestrol och blodfetter och sånt.
Vi ska dit på fredg och äta födelsemiddag. Jupp, jag fyller år. Jag och Bex skulle gått ut egentligen, men hon går just nu på antibiotika. Hon har nånting med halsnäsaöronbihålorluftrörs-tjosan. Hon sa vad det var, men jag har ingen aning om vad det heter hemma. Men det smittar inte och det är huvudsaken...

Och Camilla, grattis på födelsedagen! Kramar på dig!

Hur som helst, nu ska jag sova. Trött som ett troll och det är upp tidigt-tidigt imonbitti igen...
Sov gott!

Kram kram

Inga kommentarer: