torsdag 4 oktober 2007

4 oktober 2007

Så det är fredag imon. Det betyder att det har varit torsdag idag.

Det braiga med idag har varit att vi fick reda på att det var sista presentationen för den här veckan. Imon kommer vi jobba på egen hand, men resultatet kommer att diskuteras på eftermiddagen tillsammans i hela gruppen.



Det inte så braiga var att vi fick reda på att vi kommer att behöva hålla i en 25 minuter lång lektion i grupper om tre, men utan hjälp av powerpoints, lappar, stödord. Alltså med hjälp av information vi har i huvudet. Jag som inte kan stå där uppe i en grupp med tre personer i sisådär 5 minuter. Hur ska det då gå med 25 minuter??

Jaja, det är ett problem som kommer senare. Idag gjorde jag dock framsteg. Jag stod uppe med mina två gruppkompisar och efter våran presentation så fick vi stå kvar för att diskutera lite om vad vi sagt, få lite respons och så där. Och så frågade hon om nån av oss hade varit på det specifika gymmet och jag var den enda som varit där. Så frågade hon lite om det och eftersom jag var den enda som varit där, fick jag svara på frågorna. Jag stod framme vid tavlan och svarade på frågorna utan några större problem. Visst, jag stammade mig fram till vissa svar, men jag gjorde det.



Jag vet att det är små saker för många, detaljer. För mig är det stora grejer! Varje gång jag klarar det, så är det ytterliggare en gång jag gör det bra. Ännu en gång som jag kan se tillbaka på att det gick ju bra då, varför skulle det inte göra det den här gången? Att det gick så illa igår, var för att jag pratade om något jag inte hade en susning om. Idag visste jag vad jag pratade om och det gör stor skillnad! Men bara för att det gick bra idag, betyder inte det att det går lika bra nästa gång. Men jag hoppas det gör det. Nu vet i alla fall hela klassen om hur förbannat illa jag tycker om det och dom verkar respektera det. Det känns bra...



Nu är klockan mycket. Bara för att vi inte börjar lika tidigt imon, vi har sovmorgon till klockan 8.30 istället för 8, så betyder inte det att jag kan sitta uppe hela natten. Och jag är ruskigt trötter idag...



Så sov gott allahopa!
Kram kram

Inga kommentarer: