söndag 14 oktober 2007

14 oktober 2007

Tänk vad tråkigt det är att plugga ibland. Speciellt när man inte fattar...
Vi ska läsa viss del företagsekonomi och jag har ju faktiskt redan klarat av allt det där en gång. Men nu när man läser det igen, så fattar jag ingenting!! Marknadsföringsdelen har jag inga problem med, men när det kommer till debit och kredit och allt annat, så fattar jag inte ett dyft! Det gör ju inte saken lättare att dom har ett annat räkenskapsår här heller. Hemma har vi ju antingen bokslut vid årsskiftet eller vid halvårsskiftet. Här är räkenskapsåret från den 6 april till den 5e. Varför? Jag har förklaringen i en av alla mina böcker, lovar att kolla upp det, för jag har för mig att förklaringen är gammal och halvintressant. Är det inte så intressant, kanske jag inte förklarar den... Vi får se.

Så istället för att läsa bokföring, så har jag städat mitt rum, jag har lagat middag, jag har diskat en gång, nu ska jag snart ställa mig och diska igen efter middagen. Jo, jag städade toaletten också. Det där att allt tråkigt är helt plötsligt väldigt mycket roligare när man har nåt annat man MÅSTE göra, det har fått en helt annan innebörd! Hmm...
När det till och med är roligare att städa toaletten, så måste man fundera lite... Men jag ska sätta mig ner och kolla i mina böcker. Jag hoppas dock att jag har ett nytt finansgeni i klassen, som kan hjälpa mig, för annars kommer det här bli det största hotet till att jag inte klarar min utbildning. Så håll tummarna allihop att jag fixar det!

Jaja, dags att ta tjuren vid hornen. Ska bara diska först...

Kram kram

Inga kommentarer: