söndag 7 oktober 2007

7 oktober 2007

Söndag och jag är lite uttråkad. Men jag har varit jätteduktig idag. Och jag ska vara duktig en stund till. Håller på att tvätta, har en laddning till som ska bli ren. Så har jag tvättat golvet och jag har diskat och jag har varit såååå duktig! När jag är klar, känner jag att jag utan ångest kan lägga mig i soffan och kolla på nån gammal film. Med lite gotta till det... Mmm..

Var iväg i Fareham, en bit utanför stan igår och handlade lite. Köpte mig en smörgåsgrill, så det blev ostfyllda mackor till frukost! Det är härligt med varma mackor, överfyllda med ost... Mmm... Nyhetens behag gör nog att det blir detsamma till middag! Vi får se, kanske kastar in en skinkskiva också...
Det inhandlades en papperskorg och en dörrhängare. En sån hängare med massa krokar som man hakar på dörren. Jättesvårt att förklara för folk som inte har en aning om vad jag svamlar om, men jag köpte en sån i alla fall. Men väl hemma och jag skulle hänga upp den, så var dörren för bred!!! Hur kan det gå till?? Så Bex har åkt iväg för att lämna tillbaka den. Hon behövde lite mer prylar, så hon pös iväg att fixa med det.
Vad inhandlades det mer? Hmm... Låt mig fundera på det en stund... Lite småsaker, blev det väl, inget viktigt eller oviktigt.
På kvällen var det restaurangbesök med Föräldrarna. Vi gick till en Thai-restaurang inne i stan. Jisses, vilken god mat!! Jag åt kyckling i vitlökssås. Mumma! Det var riktigt trevligt. Det är en härlig familj jag har kommit in i och dom tar hand om mig som om jag vore deras egen. Jag kan ibland känna att det är lite jobbigt att dom är så givmilda, men det är sånna dom är och jag har hela tiden visat att dom inte behöver försörja mig, att jag klarar mig själv. Men för dom är det nästan ohyffsat att man inte tar emot när dom ger, så jag antar att det bara är att tacka och ta emot och att aldrig ta det för givet.
Det blev dock en tidig kväll och en annan gammal film som gick på tv, America's Sweethearts.
Om idag finns det än så länge inte så mycket att skriva om, så jag får återkomma om det dyker upp något!
Kram kram

Inga kommentarer: