fredag 26 oktober 2007

26 oktober 2007

Jippie!!
Jag har fått liv i min dator! Men hittills har den lagt av tre gånger den senaste halvtimmen, så jag vet inte hur pålitlig den är... Ska nog ta ner den till farbror PC-doktorn och höra om det är något han kan göra för den. Bättre än att köpa en ny. Även om det hade varit lite kul med en ny dator...
Fick en räkning idag på £300 för skoltjosan. Det är svårt att förklara och det är inget som jag kommer undan. Jag ska kolla upp lite om det. Nån sa att det är för den extra utbildningen som vi får, men jag vet inte. Det låter lite osannolikt att vi ska behöva betala mer för våran utbildning. Jag tycker det räcker med dom pengarna vi redan betalat och med allt blod, alla tårar och all svett vi fått ur oss. Och det är en månad in i utbildningen! Kan bara gissa hur resten kommer bli... Hjälp...

Annars har det varit jobb och skola idag. Jag trivs verkligen med mitt jobb och mina jobbarkompisar. Det är otroligt vad dom har tagit emot mig och dom andra nya! Har jobbat 4 dagar bara och känner mig redan som en i gänget! Helt otroligt! Det enda som gör att jag känner mig ny är att jag inte hittar riktigt och att vissa grejer med kassan och presentkort är lite rörigt. Men det kommer väl... Det kommer ju bli några timmar där som kommer få det att sjunka in.

Har eventuellt hittat en framtida lägenhetskompis också. Nirzari heter hon och kommer från Indien ursprungligen. Hon har bott i Portugal i många år, men sen 8 år tillbaka bor hon i London. Vi har ganska lika syn på väldigt mycket, så förhoppningsvis så kommer vi försöka hitta något tillsammans till nästa år.
Becki har varit hos doktorn idag och det känns inte som jag kommer orka bo kvar här i tre år, som jag hade hoppats på... Tyvärr, men allt händer av en anledning... Hon tycker det är bra att jag bor här och hoppas att jag inte kommer flytta. Men om det kommer fortsätta så som det är nu, så vet jag inte om jag orkar i långa loppet... Vi får se vad som händer. Jag vill inte gärna lämna henne heller, men jag måste tänka på mig i första hand... Hade jag vetat hur illa det var innan jag kom hit, så hade jag nog inte flyttat hit. Missförstå mig inte, Bex är en toppentjej. Men om jag har mått dåligt till och från tidigare, så är Bex katastrofalt dålig..

Hur som helst, nu ska jag krypa i säng. Det är ju jobb imonbitti igen! Hihi.. Kuligt värre!
Förresten, har jag berättat att det strulat lite med mitt National Insurance Number? Det är nu löst och i och med att jag har en tid för en intervju för att få ett sånt däringa nummer, så är det lugnt. Om jag skulle tjäna mer än £5500, så kan det bli lite problem, men det känns inte som det kommer bli något problem! Jag kommer väl inte tjäna mer än sisådär £1000 under mina veckor där. Sen är det i och för sig bara att hålla tummarna för att jag ska få jobb nästa termin också. Men då kan jag nöja mig med helger....

Jaja, sova nu!

Ha det så bra och håll tummarna att jag får ha min dator vid liv ett tag till!
Kram kram

Inga kommentarer: