måndag 8 oktober 2007

8 oktober 2007

Första riktiga dagen med föreläsningar, seminarium och ett "riktigt" schema att följa. Uj, vilken start! Jag är glad att vi får lista på alla böcker som använts för att skriva kurserna vi går, för annars hade jag nog inte klarat av att fullfölja det här...

Vi hade Finansiell planering och rapportering imorse och dom flesta såg ut som frågetecken, då kan ni tänka er hur jag såg ut. Jag såg ut som han stod där framme och pratade grekiska eller latin eller thailändska eller annat valfritt ofattbart språk... Men när vi senare på seminariet gick igenom vad vi pratat om imorse, så lättade det lite. Nu har jag varit och lånat alla böckerna och ska sätta mig på onsdag eller till helgen och gå igenom lite av det vi ska kolla på dom närmaste veckorna, så jag har lite koll...

Det ser ut att bli väldigt lite praktiska lektioner den här terminen. Det kommer bli mycket mer nästa termin, antar vi. Hur ska vi annars vara klara för att få licens för gruppträning och gyminstruktör, samt hälsokontroll-tjosans och sånt? Jag menar, om vi bara lär oss ekonomi och bokföring, jag ser inte hur det ska kunna hjälpa oss instruera på ett gym. Men läsåret är ju två perioder och vi har bara schemat för den perioden. Vi har fått för period två också, men om man inte förstår period ett, så känns det lite onödigt att sätta sig in i hur period två kommer se ut... Hihi...

Imon är det dock dags för en praktisk lektion. Spännande. Hoppas dock inte på att det är nåt fys-test eller så, för kondisen är ju i botten och styrkan är inte den bästa, om man säger så... Så efter den lektionen imon, blir det en rask promenad över till gymmet och ett pass där. Jag tränar på Bex gym-kort, hon använder det inte ändå, så jag lånar lite... Men jag ska kolla runt på ett eget gym-alternativ på onsdag. Jaja, jag ska nog ordna något sätt att slösa lite pengar! Oroa er inte för det, där hemma... Hihi...

Nu ska jag dock packa ihop lite grejs för imon, det ska ju tränas och sen ska det pluggas och sen är jag nog hemma igen vid 20-tiden. Imon blir en lång dag med en 4 timmar lång håltimme mitt upp i allt!
Men nu är det packa, sen är det SOVA!

Kram kram

Inga kommentarer: