tisdag 8 januari 2008

8 januari 2008

Hej hopp!
Här kommer ett inlägg från ett blåsigt England. Vädret är för tillfället ganska engelskt, det regnar och blåser. Men inte hela tiden. Jag har haft ganska tur, för det har inte regnat när jag varit ute, då har det varit uppehåll eller kanske lite duggregn. Men det funkar. Jag har min mössa, så jag frisyren inte blir så jätteförstörd!

Idag har det pluggats ekonomi. Inget kul, men det får gå. Jag har ganska bra koll, men jag får ändå gå och prata med läraren imon, tror jag. Jag vill ju så gärna fixa det här... Annars har det varit en lugn dag, det blev en snabblektion med dr Stewart. Han är, eller har varit, våran seminarielärare i hälsa och fitness. Han är en liten man, men han besitter mycket, mycket information. Han kan alla böcker inom ämnet, han känner till alla författare, alla studier som genomförts. Jag fattar inte hur han kan vara så himla uppdaterad, jag menar, han jobbar på skolan, han skriver egna artiklar och han är med och forskar lite om ditten och datten.... Hur som helst, han är den typen av lärare som inte gärna verkar vilja dela med sig av sin kunskap, utan skickar dig vidare till böcker och artiklar för att ta reda på informationen på egen hand. Och det är bra på gott och ont.

Hur som helst, sen travade jag iväg till gymmet. Jag vet inte hur det kommer att funka med det gymmet, men eftersom jag har skrivit ett 12 månaderskontrakt, så är det väl bara att göra det bästa av situationen. Jag antar att jag får bita ihop, spara lite pengar och sen fixa medlemskap på skolans gym. Där finns i alla fall lite vikter....

Annars händer här inte så mycket. Man lallar på, det är ju precis som hemma. Men för mig är det ju lite kul, eftersom jag hela tiden får lära mig nya saker. Men här är hemma nu, och hemma är hemma också....
Invecklat...

Jag känner att det antagligen är bäst att hoppa i säng. Jag är nog för trött för mitt eget bästa just nu.... Det blir nog en film, som jag somnar till. Det är ju inget på tv, inte här heller... Suck...

Natti natt!
Kram kram

Inga kommentarer: