söndag 27 januari 2008

27 januari 2008

Söndag och en vecka till avklarad. Har jobbat idag och nu sitter jag här och försöker få lite skoljobb gjort. Men jag har så ont i huvudet att jag inte kan koncentrera mig riktigt... Jag vill bara att förkylningen ska ta slut! Hur länge ska det hålla på??

Det blev ingen sunday roast eftersom alla var sjuka eller var bakfulla. Det var stort baluns igår eftersom Matt fyllde år. Och när Matt firar, så FIRAR han, om man säger så... Jag stannade hemma och tog det lugnt. Kände inte för varken fylla, krog eller höga ljudnivåer.. Så jag gick snällt hem, ringde min mor, lagade lite mat, diskade och sen hoppade jag i säng och läste ut min bok.

Jag är typen som inte kan somna om det är för tyst, så jag somnar med musik på. Jag kan heller inte läsa när det är tyst. Det har lite med koncentrationen och göra, tror jag, så ni kan ju ana hur krångligt det är på proven... Hihi... Hur som helst, jag ligger i min säng och läser dom sista hundra sidorna i min bok. Det är på väg mot upplösning och jag läser så fort så ögonen hinner knappt med. Plötsligt lyses hela rummet upp, känns det som i alla fall, och ett poff, typ, hörs och sen blir det tyst. Jupp, TVn har pajjat... Den där äckliga bränd-elektronik-lukten börjar sprida sig i rummet. Vad gör man? Jag kopplade ur alla kablar, bar ut TVn till vardagsrummet och funderade sen på hur jag skulle kunna sova tills jag rett ut det här. Min MP3 fick stiga in och täcka upp igår, men hur skönt är det att sova med proppar i öronen? Och hur bra sover man egentligen? Så jag pratade med Bex om vi kunde åka iväg och kolla på något redan på onsdag, men då sa hon att jag kan låna stereon i vardagsrummet. Så nu sitter jag här och lyssnar på musik och surfar på min laptop. Det är tur jag har den, för då kan jag i alla fall se på film!! Tänk vad hemskt det kunde varit om jag inte haft den!?!?

Men det positiva med hela det här elektriska breakdownet är ju att jag kommer få mycket mer tid att läsa mina böcker!! Jag köpte idag fyra nya böcker, varav en var en rekommendation från en kollega. Håll tummarna att den är bra... Vi har nästan samma stil när det kommer till böcker, skillnaden är att han föredrar svenska böcker. Han älskar Beck och har läst alla. Han gillar även Mankell och Stieg Larsson. Den boken han lurat på mig är en fransk författare som heter Fred Vargas. Den verkar vara lite udda, men med tanke på att han vet vad jag gillar för böcker, så borde han inte lurat på mig vad som helst...

Hur som, inget ont som inte för något gott med sig. Men när vi var hemma hos Föräldrarna idag, så berättade Bex om att min TV pajjat och jag såg redan hur mamma Anne funderade på vad dom kunde hitta en billig TV till mitt rum. Men jag vet inte om jag vill ha en ny. Alltså, visst kommer jag sakna att inte se nyheterna på morgonen. Det har jag gjort dom senaste åren, så det blir lite tomt, så klart. Men alltså, jag uppdaterar mig ju genom internet varje förmiddag, så jag skulle kanske inte missa så jättemycket. Och som sagt, alla böcker jag samlat på mig dom senaste månaderna, nu kanske jag har tid att läsa dom...

Nä, jag vet att det är tidigt, men jag ska ta en tablett, hoppa i säng och hoppas att morgondagen känns bättre....

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: