fredag 11 januari 2008

11 januari 2008

Fredag och jag har snart varit tillbaka här en vecka. Det känns som jag aldrig varit hemma... Men tiden rusar på och jag hoppas att det närmaste 2½ rusar på i samma tempo, så jag kan börja jobba och leva igen. Det känns så knepigt att behöva plugga och så. Det känns så ungt, eller vad man ska säga...

Men även om man inte alltid känner sig som 20++, så börjar i alla fall optikern att kolla efter åldersrelaterade synfel. Jag fick kolla på en speciell liten pappersbit om jag såg strecken bäst på en det ena eller andra hållet. Nä, du behöver inga läsglasögon, sa hon efter det testet... Fattas ju bara att jag skulle behöva komma tillbaka till skolan med läsglasögon!!! No way! Det var bara att pusta ut!

Idag har det annars varit middagsbjudning här ikväll. Bex kompisar Jayne, Amanda och Jo har varit och ätit lite mat, det har skrattats och filosoferats och nu är det en månad till nästa middagsbjudning. Det är rätt trevligt att bjuda på middag på det sättet, man turas om och lagar middag för varandra. Det behövs ibland när det stressar på och veckorna går fortare och fortare. Man tappar liksom bort varandra och hörs inte av. Plus att jag får ju träffa lite vänner till Bex och jag känner mig inte helt utlämnad till mina 20-åriga klasskompisar....

Nu ska jag kolla lite film, innan det är dags att släcka lampan och sova gott!

Natti natt
Kram kram

Inga kommentarer: