tisdag 15 januari 2008

15 january 2008

Hej hopp!
Tisdagen är avklarad, 3/4 av testveckan är avklarad. Nästa prov är på fredag. Hittills har det nog gått okej. Jag har i alla fall klarat grundkraven. Om jag klarar dom högre kraven och hamnar i det berömda registret, det återstår att se.
Igår klarade jag Första hjälpen-certifikatet. Inte så svårt, men jag tycker reglerna är lite luddiga. Eller regler och regler, jag menar när man ska ingripa eller inte ingripa. Alltså man har ju ingen skyldighet att ingripa. Och ingriper man och något händer, så kan man bli stämd. Vem vill ingripa då?
I framtiden, när jag förhoppningsvis jobbar som personlig tränare på ett gym eller så, då kommer jag ju ha nytta av mina kunskaper jag fått.

Ekonomikunskaperna vet jag inte vad jag har för nytta av, såvida man inte startar eget. Fast iså fall så slår jag mig ihop med någon som kan lite mer om det än dom basic-kunskaperna vi har gått igenom dom senaste 13 veckorna...

På fredag är det dags för muskler och generell fitness och hälsa, samt lite om industrin omkring träning. Det känns som jag inte borde vara orolig, men med tanke på att det kändes så förra gången och det inte gick hela vägen, så bör jag nog tänka om...
Plus att på fredag, efter provet, får vi tillbaka våra inlämningsuppgifter i ämnet. Det där 12-veckors träningsprogrammet... Håll tummarna att det är 40% i alla fall... Då klarar jag mig! Hihi...

Men om man saknar lite motivation och lite jävlar anamma, vad gör man då? När kommer plugglusten? Jag vill ha den nu!!!
Imon blir det en tripp in till biblioteket, datorn får följa med och sen ska jag ta mig igenom allt jag bara orkar med! Hmpf, så deså!!

Nu ska jag krypa i kojs, titta lite på tv och sen försöka läsa lite i min bok....

Hoppas allt är bra hemma!
Kram kram

Inga kommentarer: