torsdag 17 januari 2008

17 januari 2008

Så var det torsdag kväll. Jag har verkligen försökt att plugga till provet imon. Jag har suttit i två dagar och verkligen gjort allt jag kunnat. Och jag har suttit med det sen jag kom tillbaka från julledigheten, men det går bara inte att fatta vad jag pluggar! Det är så jobbigt, för jag borde ju förstå, men jag hajjar ingenting! Just för stunden är det inga problem, men sen är det borta dagen efter... Vad gör man när inget vill fastna?

Men det är bara att inse att det blir ytterliggare en omtenta i mars att se fram emot... Hmm...

Annars har det inte hänt så mycket. Jag har skrivit in mig på några bostadsagenter, så får vi se vad det blir med det. Har funderat på hur mycket jag kan betala varje månad och hur mycket pengar jag behöver för mat varje vecka och lite sånt tråkigt, men har jag tur hittar jag något billigt och bra. Jag vill komma bort från bussresorna och pendlandet. Det kostar för mycket att pendla. Har satt en liten budget för att se vad jag kan klara mig på. Jag har börjat på £50. Cirka 635 kronor. Klarar jag det, så kan jag räkna med att det blir en stående kostnad sen. Just nu äter jag mycket mat ute och det är ju inte gratis direkt.... Kan man då få gångavstånd hem, så är det inga problem att laga storkok och på det sättet nästan halvera matkostnaderna ytterliggare! När man måste bära hem maten själv och inte bara kan skriva en lista på vad man vill ha, så blir det ju lite annorlunda... Och jag har ju klarat mig själv ganska många år nu, så jag ska nog fixa det här med...

Men nu ska jag ta en ibumetin, en dusch och sen sätta på en film....
Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: