onsdag 16 januari 2008

16 januari 2008

Idag har varit en dag med tröstlösa försök att få information till hjärnan. Jag vet inte varför jag är så ofokuserad och inte kan få ordning på pluggandet. Jag har imon på mig också... På fredag morgon är det prov-dags!

Efter många timmars försök, så beslöt jag mig att åka hem. När jag strosade genom parken, vilket man kanske inte ska göra, men klockan var ju bara 17.30... Hur som helst... När jag strosade igenom parken, så funderade jag lite på det stora djurlivet där. Det är olika sorters fiskmåsar, det är duvor, småfåglar, ekorrar och RÅTTOR!! Det finns säkert massa fler sorters djur, men det är dom man ser mest...
På morgonen och dagen ser man dom söta ekorrarna. Dom är så vana vid folk att dom inte springer undan när man kommer gåendes. Men så fort solen sjunker, så går ekorrarna och nattar. Nu sover dom nog för det är vinter, har inte sett dom i alla fall på ett tag... Men råttorna, dom finns minsann kvar! Några dagar innan jag åkte hem, så var jag iväg med ett par jobbarkompisar och åt Sunday Roast på en pub inne i stan och på väg därifrån så snubblade vi nästan över en råtta! Det var så ruskigt äckligt att jag ryser vid bara minnet! Och många gånger när man stått och väntat på bussen, så krafsar det till i buskarna bakom buskuren och man hoppas få se en liten ekorre titta fram. Men nejdå, det är en snuskig råtta som tittar fram!! Och det är inte det är dom är några 10 centimeters -råttor, nejdå, dom är uppåt 15 centimeter!! Ischliga!!

Annars så händer det inte så mycket... Funderar på en tidig kväll ikväll, det har inte blivit så tidiga kväller innan och om min knepiga förkylning ska ge vika, så är det nog bara vila som gäller... Vila och lite piller... Inget farligt, bara ibuprofen, paracetamol och aspirin. En och annan c-vitamin har jag väl halsat också... Sen finns det ju lite "mirakelkurer" här som faktiskt fungerar! Lemsip heter det som jag testat och det som finns hemma. Det smakar tokigt illa, men det brukar funka. Men jag kan stå ut med lite halsont, bara jag slipper dricka det. Men blir det inte bra innan måndag, så blir det stenhård Lemsip-kur, så jag blir av med skräpet!!

Nu ska jag hoppa i kojs!
Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: