onsdag 23 januari 2008

23 januari 2008

Imorse när jag försökte öppna ögonen, så letade jag i blindo efter fjärrkontrollen. Hittade den och slog på en motsvarighet till morgon-programmen hemma. Det var mitt i nyhetssändningen och jag hörde att Heath Ledger hittats död i sin lägenhet. Varför känns det alltid så konstigt när en kändis dör? Speciellt en kändis man gillar.. På något sätt känns det som en vän dör. Genom sina filmer kan kändisar hjälpa en igenom olika stadier och känslor i livet. Det går inte att förklara riktigt, men jag tror och hoppas att jag inte är ensam om att känna så här.

Så jag vaknade efter några få feber- och snorfyllda timmar till en chock. Lika bra att gå upp då jue... Jag får sova en annan dag. Idag bär det av in till skolan och biblioteket. Det ska skrivas på min inlämningsuppgift och vi ska diskutera om en hälsoreklam vi har hört, sett eller läst någonstans. Och jag vill bara krypa ner under täcket, full av ibumetin och godis, men det blir inget med det! Jag hoppas det blir tidigt i säng bara...

Hur som helst, sorglig början på dagen, men antagligen låg det lite grumligheter i bakgrunden som får en människa att ta det slutgiltliga beslutet att ta sitt eget liv. Tankarna går ju självklart till dottern, som befinner sig i Sverige för tillfället...

Kram kram

Inga kommentarer: