måndag 7 januari 2008

7 januari 2008 del 2

Så var man hemma efter första dagen. Allt känns som vanligt igen. Klart den finansiella oron finns ju kvar fortfarande, men jag antar att jag måste jobba lite på att bli av med den. Man kanske inte kan gå runt och räkna med att folk dör hit och dit, eller...? Men det är tungt att göra sig av med en sån oroskänsla. Min framtid står och faller med dom pengarna, så självklart måste jag släppa taget lite..

Hur som helst. Första dagen, det var en lång dag. Började med ekonomi klockan 10 och sen var det rast till 15 för ekonomilektion nummer 2. Direkt på det kom en 5 timmar lång praktisk lektion i Första hjälpen. Och förutom att hungern kom krypande runt 19-tiden, så var det helt okej. Vi hade ju små raster emellanåt, så vi fick sträcka på benen och köpa något att stilla den värsta hungern med. Nästa vecka kommer det bli likadant, vi kommer dock att få genomföra ett test på vad vi gått igenom och blir sedan godkända eller underkända. Det borde inte vara så svårt, mest logik och lite sunt förnuft. Men självklart måste man hålla i åtanke vad som är fel på personen i fråga.

Jaja, nu är jag hemma igen och det känns skönt att man har tagit sig igenom första dagen utan större traumatiska händelser.

På rasten fixade jag med mina gym-medlemsskap, avslutade ett och påbörjade ett nytt. Förhoppningsvis så kommer jag träna mer nu när gymmet ligger vägg i vägg med jobbet i stort sett. Och är det ändå på vägen hem, så hur svårt kan det vara. Det enda negativa är att dom inte har några fria vikter att tala om. Men om jag börjar där och håller på och leker med maskinerna, så är jag redo för dom fria vikterna när det är dags att byta gym igen.

Tänkte på en sak när jag var på väg hem och satt på bussen. I min Mp3-spelare har jag lagt inte Gyllene Tider-Moderna tider och Roxettes Greatest hits. Och det som slår mig när jag lyssnar på Gyllene Tider är att hur kunde det gå så bra för dom? Lyssnar man på vissa texter, så är det nästan pinsamt. Ta till exempel "Povel Ramel, Paul McCartney och jag". Illa, ändå är den bra. Jag antar att hade inte Per Gessle kunnat skriva melodier som han kunnat, så hade det aldrig funkat.... Och det som är lite tungt i mitt Gyllene Tider-hjärta är att Billy inte är med! Men jag kan ju lägga in den på eget intiativ. Ser dock att den är med på GT 25-Alla hits. Billy är en av dom bästa låtarna dom gjort. Jag vet inte varför, men den bara är helt klart top 5, i alla fall. Fast det är svårt att ranka låtar man har vuxit upp med. Man har ju olika minnen till dom flesta av dom...

Men, men, nu har jag förmedlat min dag, jag har filosoferat lite och jag känner mig nu redo att gå och lägga mig. Det kommer ju en ny dag imon igen...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: