måndag 21 januari 2008

21 januari 2008 del 2

Molnen har skingrats och solen skiner på min vinterbleka hud. Man kan nästan låtsas att det är vår ute... Men vi får nog räkna med många regniga dagar innan man kan ta fram shortsen...

Har funderat lite på vart hemma egentligen är just nu. Jag har varit lite splittrad över det sen jag flyttade hit i höstas. Men jag tror att jag kommit fram till att hemma är här i England. Även om det är ganska tufft just nu och kommer så att vara några år till, men det är ett val jag gjort medvetet.
Letar efter ett eget ställe att bo på, så jag definitivt kan känna mig hemma. Att bo hos nån annan är aldrig lätt...Det är lite lurigt att hitta något, det är inte så att det flödar av små, billiga lägenheter inne i centrum. Jag är nöjd om jag hittar en liten studiolägenhet med kokvrå och egen toalett... Men det kommer väl när tiden är mogen...

Nu är det snart dags för första lektionen på den nya terminen. Spännande! Introduction to health promotion. Jag nämnde ju REPs i mitt förra inlägg, så jag tänkte jag kunde länka till vad det handlar om lite... Det är ju så svårt att förklara ibland...

Nu ska jag packa ihop och gå och äta lite. Sen efter lektione blir det nog hem och sova. Känner febern komma. Jag vill just nu bara att skiten ska bryta ut, så jag kan bli av med den! Lemsip-"dieten" har satt igång idag, så det blir en vända om Boots för att ladda förrådet...

Hej hopp!
Kram kram

Inga kommentarer: