måndag 21 januari 2008

21 januari 2008

Måndag idag och jag har legat lite lågt med bloggandet över helgen. Borde kanske ha uppdaterat om att jag har klarat mig igenom första terminen. Det blir minst två omtentor för att klara mig in på REPs, men det kan man kanske leva med... Nu gäller det bara att klara resten också. Sitter just nu och försöker få ordning på en inlämningsuppgift som ska lämnas in nästa torsdag. Det är lite invecklat att hitta bra akademiska källor med information om Fitness industrin i England, så man kollar mest på internet. Men det måste finnas med akademiska källor med. Men var?? Hmpf...

Helgen har flutit på som vanligt. Inga större bravader. Lördagen flummade jag runt lite på stan tillsammans med Nirzari. Det inhandlades nya block för dom nya ämnena och sen var det färdigshoppat för min del. Nirzari handlade och handlade...
När jag kom hem kände jag inte för att sätta mig och plugga, utan det blev att jag möblerade om mitt rum. Nu är det som det var innan nästan. Det är så svårt när man har lite plats men mycket saker. Skulle vilja ha in ett bord också, men det finns verkligen inte plats! Så jag antar att jag mer eller mindre kommer bo på biblioteket. Inte mig emot i och för sig...

Igår blev det jobb, jobb, jobb. Första dagen tillbaka i bokaffären. Det kändes lite förvirrande och tomt, men lusten kommer väl tillbaka. Har inte lust med något just nu. Men det beror nog mycket på att jag haft en förkylning som legat och mognat och som nu kände sig redo att blossa upp. Det är fantastiskt hur kroppen arbetar. Förra veckan fanns det liksom inte tid att vara trött och hängig, så kroppen var bara halvtrött och inte riktigt sjuk. Nu är proven över och kroppen släpper lös alla oroligheter och blir sjuk. Det finns egentligen inte tid nu heller, men bättre nu än om 5-6 veckor... Man måste försöka se det positiva i det hela.

Hur som helst, efter jobbet, så var vi några från jobbet som mötte upp och gick till puben och åt Sunday Roast. Vi försöker starta en ny tradition. Och det verkar som det kan ta sig... Förra veckan var det bara jag, Katie, Matt och Jim. Igår hade vi utökat från fyra till fem! Men istället för Jim var Jon och Caite med. Det var riktigt trevligt! Höjdpunkten verkar vara älgar. Tydligen finns det inte älgar här och Matt är ganska fascinerad över det här fenomenet... Det diskuteras livligt och ur olika synvinklar. Men för att komma till gårdagens största skratt-attack för min del var när Matt började förklara för Caite att i England finns det möss och dom växer upp och blir stora som råttor. När dom blir så stora, så skickas dom till Sverige och blir älgar. Detta har sin förklaring i att älg på engelska heter moose och mus heter mouse. Och möss heter mice. Känner nu att det börjar bli lite invecklat att förklara, men jag gör hur som ett försök.
Grejen är att när Matt börjar förklara det här, så är det först och främst så otroligt osant att jag inte kan hålla mig för skratt. Han förklarar också alltihop som om det vore helt sant. Det mest självklara i världen. När jag skrattar som mest åt hans lilla förklaring om hur mössen i råttstorlek skickas till Sverige, så hör jag Caite fråga om det verkligen är sant. Hon har tonläget av att oj, här lär jag mig något nytt!
Jo, hon är ganska lättlurad... Jag tror att hon kan nog gå på det mesta, bara man kan hålla masken...

Det var kul och god mat, med liten efterrätt. Jag hoppas att den här "traditionen" verkligen håller i sig, för jag behöver verkligen det här umgänget utanför skolan.

Men nu är det verkligen dags att ta itu med skolarbetet igen. Jag måste få minst 30% . Det borde inte vara så svårt, men det känns ganska svårt just nu...

Ha det bra, så hörs vi snart igen!
Kram kram

Inga kommentarer: