söndag 6 januari 2008

5 januari 2008

Så var man i England igen. Skriver lite på bussen, eftersom jag har en liten resa framför mig. Vädret här är som hemma, inte lika kallt dock och det är regn och inte snö som faller. Jupp, Englandsvädret! Men vi är fortfarande utanför Stansted och jag hoppas att vädret i Southampton är detsamma som det jag lämnade, strålande solsken och lagom kallt. Men definitionen kallt är ju inte samma som den var när jag åkte. Då var det kallt här, men jämför man vad jag lämnade hemma i Sverige, så kan man säga att det är ganska varmt här... Om man ska tro min termometer i sidolisten, så är det 5 grader i Southampton och 1 hemma i Göteborg.


En sak som jag kan erkänna är ganska jobbigt med att inte ha nånstans att bo, men ändå bo nånstans, är att man inte vet var hemma är... När jag var på väg tillbaka till Sverige, så skulle jag åka hem, men ju närmare avresa tillbaka till England jag kom, ju mer hem blev det... Jättetokigt, och jättejobbigt... Men, men, jag antar att det är så det kommer vara ett tag nu....


Hur som helst så har det varit skönt att vara hemma en sväng. Jag ska hem till mitt tillfälliga boende och kolla på när jag kommer tillbaka till Sverige nästa gång.


Nu blir det film en stund innan batteriet tar slut!


Hej hopp!
Kram kram

Inga kommentarer: