fredag 25 januari 2008

25 januari 2008

Hej hopp!
Jo, jag ska inte skriva så mycket mer om Heath Ledger och hans alldeles för tidiga död. Men jag läste precis en krönika i Huffington Post, skriven av Star Jones. Den sätter verkligen fingret på vad man känner när något sånt här händer. Jag har läst ganska mycket om Heaths död, vad folk säger, tycker och tänker. Jag vill också självklart veta vad som hände, tog han livet av sig eller var det ett misstag? Men jag är inte så ivrig att få reda på det, så jag ältar det om och om igen. Jag vill att familjen ska få sörja i fred. Men folk är så grymma och brutala. När man ser bilderna på när kroppen rullas ut ur huset, hur folk hänger som gamar för att få en glimt av den svarta liksäcken. Redan samma dag började det hagla uttalanden om hans leverne, rykten om att det fanns droger i lägenheten.
Jag vet att jag i mitt första inlägg efter jag fått reda på det, skrev självmord. Men man blir samtidigt väldigt influerad av det man läser. Och visst, i första hand ska man inte lyssna på media, dom spekulerar mer än dom kommer med ren fakta, men ändå... Det var ju lite chock från min sida också...
Hur som helst, krönikan är mitt i prick, men tyvärr är den på engelska.

Annars har det inte hänt så mycket här. Fick idag reda på att jag klarat mitt praktiska prov. Men jag måste ändå göra om det, eftersom jag inte nått upp till mina 70%. Jag missade med 6%... Retligt att jag missat REPs med 6% på det praktiska och med 1 respektive 5 frågor på 2 av dom 4 sektionerna på teorin. Så det blir två sektioner teori och det praktiska. Retligt, religt, men det är bara att bita i det sura äpplet och plugga på.
Det gäller bara att verkligen klara denna terminen galant, för det finns inte riktigt tid att göra omprov när vi ska göra praktiken i vår och måste vara klara med den andra nivån då....

Jaja, nu ska jag sova, måste upp hyffsat tidigt och åka in till biblioteket och fixa med en inlämning som ska vara inne på torsdag... Ska lämna ett utdrag till läraren på måndag, så håll tummarna att jag kommer nånstans... Hihi...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: