lördag 29 november 2008

29/11/08 - 17 dagar

Idag har jag gjort absolut ingenting. Jag har kollat på lite filmer, bland annat Mamma Mia, det var väl på tiden!? Och House bunny och första delen av Narnia-serien. Skulle sett andra, men kvaliteten var så kass, så jag får ta hem den igen. Jag har ingen energi att göra något annat än ligga i min säng och svettas och snyta mig. Och på tal om att snyta sig, är det ett tecken på att man håller på att bli frisk när näsan är som en evighetsbrunn med snor? Jag skulle lätt kunna kedjesnyta mig utan uppehåll och ändå ha snor kvar. Det tar på krafterna och jag känner huvudvärken dunka lite försynt i tinningarna.
Är det hjärnan som är på väg ut..? Om det är så, så kan jag ju packa och åka hem. Ingen hjärna, ingen bachelor 2010.

Nä, det är inget trevligt samtalsämne, men det är så mitt liv ser ut just nu i detta ögonblick. Jag har gjort slut på 1½ toarulle på lika många dygn. Det känns inte bra. Hostan är dock bättre, men rösten har inte förändrats. Jag låter fortfarande som en 14-årig pojk med finnar, om jag har tur. Annars är det bara en försynt viskning som kommer ut. Jag pratar inte så mycket. Jag håller mig på mitt rum, eftersom jag med hänsyn till dom andra i huset inte vill smitta ner dom. Fast det finns det ingen risk att jag gör ändå, för det är inte långa stunder dom är i min närhet. Dom försvinner illa kvickt och jag tror ibland att jag har fått pest istället för en liten influensa. Men dom har faktiskt varit snälla.

Häromnatten fick jag en panikattack för att jag inte fick luft när jag hostade. Alla började rota i sina medicinlådor och i skåp och vrår och fick skrapat fram hostmediciner, ibuprofen, paracetamol och vicks chest rub. Det är konstigt att folk lyssnar först när man visar tecken på att ligga inför döden... Kanske kommer den här sjukdomsperioden få min röst att höras lite mer. Jag har lärare som inte hör vad jag säger, för jag har så mild röst. Jag funderar på om man kanske skulle gå till en talpedagog eller nåt och få en stark röst. För så svårt att prata högt och klart och tydligt kan det väl inte vara? Tål ju att funderas på!

Nu ska jag kila ner och se om Eleo och Saurabh är tillbaka med ett full-laddat gas-kort. Vi har bara tre pund kvar på reserven och det räcker inte långt om man vill duscha. Sen blir det chest rub och natt-tabletterna och orkar jag, så blir det nog en film till. Har några på lager... Men en sak är säker, det blir inget jobb imon heller. Det kommer kosta dyra pengar, men det får vara. Hälsan måste komma först. Skolan är en grej att inte missa, men jobbet, det kan liksom vara ibland. Det är en viktig del att få den sociala biten med jobbet, men det hjälper inte min utbildning att jag lägger energi på att sälja böcker om jag inte också har energi och ork att plugga. Det kommer bli långa nätter måndag, tisdag och onsdag, eftersom jag har en inlämning på onsdag eftermiddag, kan skjuta på det till torsdag morgon innan massagen. Vi får se hur mycket tid jag behöver...

Nu är det dock dags för en dusch, tror jag...
Sen är det jag, varmvatten-flaskan och datorn...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: