fredag 28 november 2008

28/11/08 - 18 dagar kvar

Hej hopp!
Är för tillfället riktigt sjuk. Det är hosta, feber och lite ont här och där. Speciellt när jag hostar, det gör ont som aldrig förr. Känns som hela bröstkorgen ska explodera och som halsen ska brinna upp när jag hostar. Inget kul alls! Och att vi har presentation idag och jag knappt har nån röst, det känns inte helt hundra heller. Men det ska nog funka. Får värma upp stämbanden lite och sen smaska på en Strepsils under tiden, så ska det nog gå vägen.

Det är influensan som slagit till. På tisdagen var jag helt okej. På vägen hem från biblioteket kände jag hur det började svida i halsen. Inte så där kliigt som det brukar vara när en förkylning kryper på en, utan det riktigt sved och brände. Vaknade på morgonen av att jag hade ont i musklerna. Det spred sig ganska snabbt till leder och ben. Nu är det mest feber och halsont och hosta kvar. Fick en panikattack inatt av hostan. Fick ju inte riktigt luft och slemmet ville varken fram eller tillbaka, det bara var i vägen!

Annars är allt bara bra. Det är fredag, det är två veckor kvar tills skolan gör juluppehåll och jag ska åka hem! Hur underbart känns inte det?!

Men nu ska jag ge mig iväg till skolan för att förbereda mig för min presentation. Hoppar över den praktiska lektionen nu på morgonen. Det känns inte som jag kommer göra nån nytta där ändå... Men det svider att jag har missat två lektioner nu. Min 100%iga närvaro-svit är bruten! Ville inte utsätta min gravida massagelärare för influensan. En liten röst i mig sa att det kan inte vara bra att utsätta henne för det här. Hon ska ha en bebbe i början av februari, har jag för mig. Hon är riktigt stor nu... Synd att vi måste få en ny lärare mitt i läsåret, men det är inte mycket att göra åt. Hoppas att den nya läraren är lika bra som hon vi har nu.

Nu ska jag hasa mig till skolan, sen är det bums i säng efter presentationen!!
Ta hand om er!
Kram kram

Inga kommentarer: