onsdag 5 november 2008

5 november 2008 - 41 dagar kvar

Hej hopp i stugan!
Ikväll är det bonfire night här. Alla eldar sin skit dom har i trädgården efter löven har fallit och skjuter raketer. Raketerna är mest till att fira minnet av Guy Fawkes, som 5 november 1605 tillsammans med några katolska konspiratorer gick samman och försökte spränga parlamentet i London. Därför firas 5 november alltid med fyrverkerier och sånt, för att minnas det där. Guy Fawkes är idag ansedd som en terrorist i dåtidens mått.

Vet inte om det betyder något, årtalet är jag lite osäker på, men datumet är jag säker på, eftersom det är idag det smäller ute och idag är det 5 november... ;)

Annars händer det inte så mycket. Pluggar och står i. Försöker i alla fall... Har känt mig lite hängig ett par dagar och det är inte bara jag. Pratade med Nirzari idag och alla i hennes lägenhet är trötta och skulle lätt kunna sova ett dygn rakt igenom. I söndags somnade jag strax innan 21 och vaknade 8.30. Så länge har jag inte sovit på länge... Kom hem idag och sov i 4 timmar, och känner ändå att jag lätt kunnat sova för natten nu. Får se om jag kanske hoppar över skolarbete ikväll och gå och lägga mig. Klockan är ju ändå redan 21.... Ett par avsnitt av Bones, så jag kan drömma söta drömmar om Seeley igen.

Yup, så får det nog bli... Sova är så härligt...

Nattinatt!
Kram kram

Inga kommentarer: