torsdag 13 november 2008

13 november 2008 - 34 dagar

Så igår orkade jag inte skriva något här. Jag var helt slut och då hade jag ändå ätit dubbelt mot vad jag brukar, druckit energidrycker så det rann ur öronen nästan och sovit ordentligt natten innan. Tröttheten var sån där härlig trötthet, när man jobbat hårt och kroppen bara inte orkar mer. Så där härligt flumigt trött. Mmm, me like...

Jag hade varit på en dags utbildning i dynamisk hantel-träning. Det var riktigt intressant och det kanske inte ser så mycket ut, eller jo, det ser jättekul ut, men det var tungt. Det tar på konditionen och man känner att musklerna får jobba. Och om man säger så här, idag gör det ont i HELA kroppen! Jag har ont i nackmusklerna, som jag aldrig har känt av innan! Jag har känt det i musklerna på halsen efter min första mage-rumpa-lår-klass, men aldrig i nacken. Det är en spännande känsla att fortfarande kunna hitta nya muskler i kroppen.

Men det här är något som jag kommer att lägga till i min träningsrutin. Jag kommer få lösa något tillfälligt här hemma, eftersom det ser lite lustigt ut och om man ställer sig på gymmet, så kommer folk att skratta åt en. Eller tro man är tokig.. Men det kräver utrymme och jag har pyttelite utrymme, men jag är optimistisk till att det ska funka alldeles finemang!!

Nu ska jag skutta iväg med värkande muskler och lära mig lite mer om massage. Och när vi kommer in på det, bor inte jag med världens mest underliga människor? Dom vill inte bli masserade!!! Ska jag ta det personligt eller är det bara att jag råkar ha hittat de 5 människor i världen som inte gillar massage? Hmm...

Ha en bra dag!
Kram kram

Inga kommentarer: