söndag 16 november 2008

16 november 2008 - 30 dagar kvar

Söndag igen. Tänk vad tiden går fort!! Helt sjukt... Redan ska vi gå in i vecka 8 i skolan. Det är inte ens 20 skolveckor kvar på det här året... Graduation - HERE I COME!! Nästan i alla fall... Bara 43 skolveckor kvar tills det är dags att klä upp sig! Fast i realtid så är det knappt två år kvar... Usch, vad det lät väldigt länge... Inte kul!

Imon är det dags för första provet. Vi har haft några enstaka praktiska prov redan, men det har vara så små delar av själva totalbetyget och sånt man gjorde på sin praktik, att det har liksom inte känts som prov... Men imon är det dags big time. Håll tummarna 10 svensk tid för mig!!

Idag är det också en månad exakt innan jag kommer hem. Idag om en månad är det tisdag, jag kommer vara hemma i regniga Sverige istället för regniga England. Jag har varit nere på Kungsmässan och köpt allt vad jag längtat efter och ett stort parti räkor och aoli. Mmm.. Bara det får mig att längta.

Jag kommer dock kunna dämpa värsta suget redan på torsdag. Min unga vän Zoë är tillsammans med en svensk kille här och hans syster är för tillfället hemma i Sverige och hälsar på. Kände lite dåligt samvete att hon skulle släpa på min mat och mitt godis hit, men antagligen är hon lite i samma sits som jag. Hon har en garderob här och en där, så man behöver inte så jättemycket packning när man flackar och far, så hon har redan planerat in lite rum för mitt krafs! Åh, vad jag längtar!! Har beställt lite gott och blandat, röda polly, en röd kalles, salt och blandat och så lite mer... Mmm... Längtar verkligen!!

Det är konstigt att hemlängtan kan slå så knepigt. Jag sitter här och uppfyller min dröm, men samtidigt så skulle jag vissa dagar ge upp hela alltet för ett kilo räkor och några kräftor... Jag vet ju att det är helt absurt, men ibland är man svag... Jag vet ju att längta hem är bara dumt. Det är ju precis som vanligt och det var ju något som fick mig att "fly". Det har ju inte ändrats. Ska bli spännande i sommar och se om jag stannar hela lovet och hur det kommer kännas då. Kommer jag åka tillbaka hit med samma känsla som jag hade när jag lämnade landet sist? Eller kommer jag känna mig mer hemma än nånsin?

Vi får se, sommaren är långt borta, även om den närmar sig med stormsteg... Mycket kan hända på den tiden...

Nu ska jag krypa i säng, titta några avsnitt med Bones och sen sova, förhoppningsvis gott, så jag är utvilad imon!

Sov gott!!
Kram kram

Inga kommentarer: