torsdag 4 december 2008

04/12/08 - 12 dagar kvar

Okej, bloggen har fått lida. Men ibland måste något bli lidande och nu blev det bloggen. Skolan kommer ju först och det visade jag när jag genomförde en presentation i fredags med hög feber och ingen röst. Betyget kommer inte bli lidande, sa hon, men vi får väl se. Presentationen kanske inte var nån jättehöjdare hur som, men det var definitivt godkänt. Synd bara om Jamie blir lidande...

Jag har inte varit på jobbet på evigheter och när jag kom in idag så blev jag hemskickad. Tur var det, för jag skulle inte orka stå på benen i ytterliggare nästan två timmar!! Jag ligger nu i sängen, fullproppad med hostmedicin och ibuprofen. Jag fick lite middag av Julien och Dominique, som snällt nog slängde in ytterliggare två kycklingklubbor till lilla mig. Aptiten har inte riktigt blivit återställd och det mesta har en underlig bismak. Av vad kan jag inte riktigt sätta fingret på, men det har nog med febern att göra.

Febern kommer och går, vilket är underligt. Ena stunden är jag pigg och glad och det är bara rösten som kan visa utåt att jag inte är helt hundra. Sen slår den till, när man minst anar det, så griper febern tag och blir halvt döende på sekunden. Sjuk grej det där...

Nu ska jag hur som helst kolla en film, jag ska äta mango och jag ska njuta av värmen från min varmvattenflaska.

And by the way, jag fick slängt in en inlämning idag som jag kämpat med i nästan 20 timmar i sträck. Satt på biblioteket och gjorde ett megajobb med den igår och klockan 0945 slängde jag in den. Självklart kunde den putsas på i evighet, men i det här tillståndet, så är jag förbannat glad att jag ens hittade matrial att bevisa mina teorier!! Starkt jobbat, Jess! Återkommer med betyget för den strax efter jul.

Nu är det film!! Sov gott, mina vänner!
Kram kram

Inga kommentarer: