söndag 2 november 2008

2 november 2008 - 44 dagar

Hej hopp!
Söndagen är avklarad och imon börjar en ny vecka!
Studievecka och det innebär hela, långa dagar på biblioteket. Halvkul, men vad göra? Det är ju snart lov...
Har ju lovat lite bilder på mitt rum där jag bor nu. Utsikten från mitt rum har jag redan visat, så det hoppar jag över idag.

Detta är vad man ser när man kommer in i rummet. En säng...
Sen har jag en garderob också. Och en fitnessboll. Använder den ibland, men för det mesta hänger den där på sniskan... Ska bli bättre på att använda den dock.
Sen har vi den stökiga delen. Men det är inte lätt att hålla reda på filmer, nallar, muggar, bodylotions, linsvatten, värmeelement och hårtorkar... Det är ju sånt man gömmer undan i badrumskåpet. Eller delar av det i alla fall. Men har man allt på samma ställe, så blir det så här...
Sen har vi skrivbordet. Här lyser flitens lampa till sent inpå nätterna. Hmm... Om det ändå vore så väl.. Jag pillar med mina papper och pärmar här dock och det är ganska skönt att ha ett skrivbord, även om jag inte riktigt kan plugga hemma. Bokhyllan är fylld till bredden, men som ni har förstått, så finns det inte utrymme att pussla ihop den andra bokhyllan för att avlasta, så det är bara att pussla ihop böckerna i den lilla bokhyllan jag har. Bilden på datorn är tagen ute på en brygga i Tjolöholm dagarna innan jag flyttade till England.
Och där är vägen ut ur rummet. Det är inte stort, men det räcker. Ni ser mellanrummet mellan sängen och skrivbordet, det är där jag har plats för massagebänken. Det är precis så jag kan gå runt bänken när stolen är borttagen. Men det funkar, det är huvudsaken!

Nu ska jag förbereda inför morrondagen. Det blir gymmet först, sen biblioteket.

Ha en härlig söndagskväll och sov så gott!
Kram kram

Inga kommentarer: