måndag 10 november 2008

10 november 2008 - 35 dagar kvar

10 november. På onsdag är det en månad kvar till skolan gör uppehåll för jullov. På den månaden ska vi hinna med att lämna in ett grupparbete, två inlämningsarbeten och ha två prov. Undrar hur tiden ska räcka till... Men på något vänster, så går det ju alltid vägen, med varierande resultat dock... Håll tummarna på att det ska gå bra!

Idag har jag varit duktig, jag gick upp tidigt och kom iväg till gymmet och fick tränat en timme. Sen iväg till skolan för föreläsningar och sånt. Mitt i ösregnet så skulle vi iväg och göra ett studiebesök på ett gym. Inte alls kul att komma fram och inse att det var stängt!! Så det var bara att byta gym och gå till ett annat gym. Vid det laget hade jag trampat i så många vattenpölar, storlek Atlanten, att det bara squishade mellan tårna på mig. Inte alls kul att gå in på föreläsning i en kall skolsal då... Men det är bara att bita ihop och tänka på den varma duschen som väntade när jag kom hem, dom torra kläderna och värme...

Imon är det upprepning på det. Ska försöka komma iväg till gymmet på morronen innan skolan måndag, tisdag, onsdag, torsdag och lördag. På fredagen har vi gyminstruktion på morronen, så det blir tränat ändå.... Det kanske låter mycket, men jag har ingen direkt rutin när jag tränar längre. Det blir liksom vad det blir. Mest blir det konditionsträning och fettbränning. Och jo, det behövs... Idag efter en dag i misär, tyckte jag i och med vädret, så unnade jag mig en liten chokladkaka. Det var liksom en plopp-kaka, kan man säga. När jag tuggar i mig sista biten tittar jag på kalorierna och inser att jag precis satt i mig lite drygt två dagsransoner av kalorier... Detta händer inte varje dag. Ska jag vara ärlig, så brukar jag hålla mig till 50-grams bitarna, men idag kände jag att jag förtjänade en stor bit. Det kommer inte hända igen. Så många kalorier i en liten chokladkaka på 200 gram! Det känns inte möjligt... Men jag är avskräckt för resten av mitt liv för den kakan och kommer i fortsättningen titta på kalorierna innan jag stoppar chokladen i korgen!

Annars har vädret varit uruselt idag! Det finns inte ord att beskriva, men det har varit typiskt engelskt väder idag, det har verkligen öst ner!! Vattenpölarna sträckte sig från trottoar till trottoar, så att gå på trottoaren vid vägen var som att be om att bli nerskvätt med smutsigt gammalt regnvatten! Det var verkligen oceaner på vägarna! Hoppas, hoppas att allt regn som ska falla i höst/vinter kom idag, så det är fint tills vidare. Vind är okej, blåst är också okej och storm funkar det med. Men regn? Why, oh why?! Håll tummarna på att det är fint väder imon. Det blir så mycket roligare då...

Nu ska jag krypa ner i sängen och se om jag kan kolla på Låt den rätte komma in. Får se om den funkar, annars blir det Bones, sen sova!

Ta hand om er där ute!
Kram kram

Inga kommentarer: