onsdag 19 november 2008

19 november 2008 - 27 dagar kvar

God morgon!
Har fått en del respons från gårdagens inlägg.
Det värmer att veta att "gammalt" folk bryr sig. Det är lätt att man tappar kontakten lite när det är sånna här avstånd. Man tänker ofta att man ska skicka ett brev eller ett mail, men det kommer något emellan.
Jag har lagt upp mitt studerande så att jag har kvällarna ledigt. Men nu i höst har jag varit så trött att jag har ätit middag med mina huskompisar, sen har jag i stort sett hoppat i säng. Klart det blir lite surfande och lite bloggande emellanåt, men hjärnan är avstängd och To-do-listan har liksom suddats ut.

Men jag längtar tills jag landar hemma och det förhoppningsvis finns lite tid för alla. Julen är ju en högtid som är så härlig. Man träffas, äter gott, dricker gott och umgås.

Det är snart dags, packlistan för hemresan är påbörjad. Det är mycket saker som börjar flytta hem nu. Böcker och filmer och lite annat krafs som egentligen inte behövs. Och kanske lite presenter, små, men kanske betydelsefulla. Det är ju ändå tanken som räknas, eller hur?

Nu ska jag packa ihop här hemma och kila iväg till skolan. Ännu en dag med studier och pluggande! Idag när jag kommer hem, måste jag skriva och maila iväg första försöket på en av mina inlämningspapper. Och jag och min presentationskompis Jamie ska sitta ner och skriva ihop hela våran presentation. Den är inte förrän om 2½ vecka, men det skadar inte att läsa igenom några gånger om dagen eller när man får tid....

Ha en härlig dag, mina underbara läsare!!

KRAM KRAM

Inga kommentarer: