tisdag 11 november 2008

11 november 2008 - 34 dagar kvar

Okej, så jag kom iväg till skolan. Gymmet fick liksom vänta tills en annan dag. Torsdag blir det nog... Imon är det dynamic dumbell training. Hur man lär ut tekniker med hantlar och hur man tränar mest effektivt med hantlar. Ska bli spännande att se vad det är.

Idag har det pluggats blodets väg från syrefattigt till syrerikt. Borde kunna det från förra året, men när vi hade prov på det, så var jag så slutkörd att jag pluggade för stunden, inte för att lära mig. Om man säger så... Nu tror jag att det sätter sig lite bättre. Får hålla tummarna på det i alla fall. Sen pluggade jag konstruktionen av en ryggkota. Inte alltför intressant, men det gick in och nu kan jag det med. Det finns med på listan på punkter som kan komma på provet.

Vi hade en liten tävling idag om det som kommer på provet och det som jag pluggat i evigheter nu, känns det som, sitter ganska illa till... Jag fattade ingenting när det kom till frågorna... Jag frös, kan man säga... Låste mig.... Jag hoppas att frågorna på provet blir lite enklare att förstå...

Och så har jag lovat Jon att han ska få Jo Nesbö's bok som jag tog på jobbet, men jag måste ju läsa den först... Och han vill helst ha den NU! Så jag har ju lite läsa framför mig... Jag som precis har börjat en bok... Jaja, det ska nog gå bra. Och för att klargöra en sak, jag tog inte en bok från affären. Vi får ju böcker som inte kommit ut ännu, som är för kritiker i första hand. Vi får dom också ibland... Och dom får vi ta med oss hem om vi vill. Jag har några stycken... ;)

Och ikväll lämnade Queen Elisabeth II Southampton för sista gången. Hon far nu till Dubai för att bli hotell. Det är en härlig och mastig känsla att höra när dom åker. Kommer inte på vad det heter, men "horn" heter det på engelska. Valthorn kommer upp på min översättningssida, men det känns inte rätt... Jaja, det är ett härligt ljud i alla fall... Lite sorgligt är det, men man vet ju att det kommer nya skepp. På tal om skepp, så ska en av mina vänner från ETM-kursen hoppa på båten och segla iväg snart. Det får ju en att sträva lite efter att klara av den där kursen... Fatta vilka pengar man kan tjäna!! Mmm.... Den som lever får se....

Nu ska jag göra mig nattaklar. Imon är det en lång dag med teori och träning. Gäller att vara på topp då jue...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: