tisdag 25 november 2008

25/11/08 - 20 dagar kvar

Idag vid den här tiden om en månad är jag hemma i Sverige. Om jag inte tar helt fel på tiden, så kommer jag antingen stå i kö i fiskaffären eller vara på väg därifrån just nu om en månad. Ska inte ljuga och säga att jag inte ser fram emot det. Det är det som får mig att bita ihop det sista.

Fick ju godis häromdagen från Sverige från en svensk vän som var hemma och hälsade på. Allt är nästan slut. Jag har knäckebröd och kaviar kvar. Gissa hur gott det är med kaviarmacka när man inte har ätit det på evigheter?! Mmmm...

Kommer köpa med mig massa, massa godsaker tillbaka hit, så det förhoppningsvis räcker tills jag åker tillbaka hem över påsk. Om jag kommer hem över påsk. Vi får väl se hur mycket det är att göra i skolan. Men borde hinna med att åka hem en vecka i alla fall! Har tre stora prov veckorna efter påsk, ett inlämningsarbete och några praktiska prov. Men, men, det ska vi inte oroa oss för nu! Datorn följer med hem över jul och det måste jobbas när jag är hemma!! Känns tråkigt att behöva släpa hem jobb när man bara vill träffa alla, men sånt är livet. Efter denna julen, så är det ju bara en till med jobb och stress. Sen är det jobb som gäller... Eller blir det mer skola...? Den som lever får se. Nu ska jag kila iväg och registrera mig hos doktorn och sen blir det lite mer skolarbete. Jippie!!

Kram kram

Inga kommentarer: