söndag 5 oktober 2008

5 oktober 2008

Då var man en tant då... Suck vad tiden går fort! Snart är det väl dags att fylla 40, det är ju nästa stora dag... Låt oss hoppas att det dröjer några år innan det är dags.

Så har jag spenderat en helg och massa pengar i London. London är alltid London och det har sin charm att känna storstadspulsen, flyta med i folkflödet och bara njuta av att man inte behöver stressa som alla andra omkring en. Man kan stanna, ta en fika, sätta sig i parken och bara vara en stund. Men det funkar bara några dagar, tror jag, sen är man inne i det, pulsen har ställt om sig och man är lika stressad som alla omkring en.

Det blev god mat på Angus och en musikal som heter Avenue Q på lördagen. Den var verkligen skitkul och även om jag har två år kvar innan jag är klar med mina studier, så kan jag känna igen mig. Tror i och för sig att det är för att jag redan har gått ur skolan en gång och har några år på nacken. Det är ju lite därför jag är tillbaka i skolbänken.. Den handlar om dom som bor på Avenue Q i New York och Princeton, som är nyinflyttad och precis tagit sin BA i engelsk litteratur och funderar lite på vad hans mening med livet är. Skrattade många gånger och den var himla träffsäker på många punkter.

Idag har vi spenderat tid på Oxford street, shoppat lite och tittat omkring. Sen blev det lunch/middag på TGI Friday. Mumma, säger jag bara... Sen bar det av med bussen hemåt. Väl hemma väntade födelsedags-äppelkaka och en liten chokladkartong. Och så ett litet kort från moster Lena.

Jag har fått så många mail, sms, kort och telefonsamtal idag så jag blir helt rörd. Och alla hälsningar på Facebook. Det kändes som det skulle bli en ganska vanlig dag, förutom att jag skulle vara i London istället för hemma som vanligt, men med alla hälsningar, så har det varit en ganska trevlig dag. Självklart är det skillnad att få ett sms eller ett kort mot att få träffas på riktigt, men ibland blir det som det blir och man får ta det för vad det är.

Många har frågat om jag kommer hem till jul. Det var ju lite tveksamt där ett tag, eftersom jag skulle bli tvungen att flytta mitt över jullovet, men det är ju löst. Jag har ju redan flyttat!! Så visst kommer jag hem. Ska bara fixa ihop lite pengar till biljetten! Men det löser jag! Hem kommer jag på något sätt och vis...

Nu är det dags att sova. Man tappar alltid lite sömn på att inte sova i sin egen säng, så det ska bli riktigt skönt att bara mysa ner mellan lakanen och gona ner mig i kudden ordentligt!! Mmm...

Sov gott och tack för all omtanke!!
Kram kram

Inga kommentarer: