söndag 12 oktober 2008

12 oktober 2008

Hej hopp!
Söndag och ännu en vecka är tillända. Det är nu bara 24 veckor kvar av läsåret, det här går ju fort som aldrig förr! Ska bara hänga med hela vägen... Men det känns fortfarande bra. Jag tror jag har koll på läget och att jag ska slippa flippa ur som jag gjorde förra året, men det återstår att se. Ska i alla fall försöka att hålla mig ganska sansad och organiserad. So far, so good..

Igår var Bex här och lämnade en madrass till mig. Hon och Neil hade varit på IKEA och jag fick min madrass hemkörd till dörren gratis! Det var lite kul, för jag mailade henne vilken madrass, storlek och allt sånt. Sen när dom var halvvägs hemma, smsade hon mig och sa hur mycket det hade kostat. Hmm, tänkte jag, det var billigt, var det verkligen rätt madrass...? Tur hon smsade då och inte när hon kom hem, för det var ju fel madrass... Det var ju bara att vända och byta ut den. Det var ju lite tur i oturen, för då kunde dom ju köpa lingonsylt också!! Och Bex fick ju lite ut av det med, när hon skickade Neil att hämta min lingonsylt, så skulle han plocka till sig lite choklad också... Hon hade tänkt vara riktigt duktig och inte köpa gotta, men det sket sig. Fast om man kör 40 minuter och tvingas vända, så får man lov att köpa lite choklad. Som plåster på såren... Sen att hon är klantig nog att köpa fel bredd på madrassen, när hon precis har hämtat rätt storlek på lakanen, då vet jag inte om man förtjänar choklad...

Hur som helst, så sover jag som en liten prinsessa i min nya säng! Det är så jag längtar att gå och lägga mig, vilket jag ska göra efter det här inlägget.

Annars händer det inte så mycket här. Jobbade idag och det var helt okej. Steve var på strålande humör och det gick att både prata och skämta med honom utan att få en surig kommentar tillbaka. Men jag antar att han måste vara lite trevlig nu när alla nya börjar komma. Om han är trevlig i början, så märker dom inte när han sakta återgår till sitt griniga, dryga gamla jag igen. Det sker så successivt att dom helt plötsligt undrar Var inte han ganska trevlig i början? Hm, jodå, det var han och i fortsättningen så väljer han slumpvis ut vem som ska vara syndabocken för dagen och vem som få vara den som höjs till skyarna... Man börjar vänja sig nu, men det är alltid dryga dagar när han är surig. Och sånna dagar så är £6.06 i timmen inte så himla nödvändigt.... Nudlar kan man ha råd med genom att tigga på gatan, tänker man... Fast nästa vecka kanske han är trevlig, då är det ju värt det...

Hur som helst, det var en bra dag och nu ska den avslutas med Bones och några minimuffins!!

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: