onsdag 15 oktober 2008

15 oktober 2008

Hej hopp! Halva veckan är över och jag är helt slut, redan... Imon är det en 3½ timme lång lektion idrottsmassage. Det är himla kul och väldigt intressant, men just nu vill jag inte massera, jag vill bli masserad. Men man får ju inte välja, man måste göra både och...

Satt på biblioteket idag och försökte få ordning på vad som ska göras under året, strukturera upp det lite. Fick mest bara panik... Och när jag packad ihop för att gå hem, insåg jag att det lilla jag pluggat, var det jag skulle plugga på lördag. Idag skulle jag ju pluggat muskler för imon! Så med värsta magknipen, så ska jag sätta mig att göra det nu! Halvkul, men vad gör man? Bara att bita ihop och köra på. Kan ju i och för sig gå och lägga mig nu och gå upp i vanlig tid och göra det imonbitti. Vi får se. Ska gå och lägga mig nu och se om jag kan slappna av nog så jag kan somna... Annars är det väl lika bra att plugga lite nu ikväll...

Lagade middagen idag. Det blev kålpudding. Det var uppskattat, men dom gillade inte att ha lingonsylt till, utan valde senap... Hur tokigt låter inte det?! Testade inte, gillar inte senap så mycket och jag ville inte rucka på den svenska traditionen när jag åt kålpudding för första gången på flera år... Och utomlands för den delen! Men gott var det och det kommer jag laga igen.

Nu är det sängen som kallar. Har börjat på en ny bok, första delen av Terry Pratchetts Discworld serie. Dom säger att man ska hålla ut dom första två böckerna, eftersom det är ganska mycket förklaringar om Discworld, sen kommer själva storyn igång. Undrar jag om jag har det tålamodet... Den som lever får se!

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: