lördag 25 oktober 2008

25 oktober 2008

Hej hopp!
Hade tänkt blogga igår, men det kom änna av sig när jag kom hem efter att ha varit på bio och sett Burn after reading. Alltså, Brad Pitt var helt underbar i den rollen!! Skrattade så tårarna rann!! Så fort han var i bild, så skrattade jag. Nirzari var så rädd att hon hade missat nåt, hon frågade hela tiden vad jag skrattade åt... Men själva filmen var väl ingen jättehit. Ska ladda ner och se den igen, för det känns som jag missade ganska mycket av nån anledning.

Men igår budade jag på en massagebänk och blev så besviken att jag förlorade, så jag glömde allt annat! Eller det kanske var lite överdrift, men jag vill verkligen ha en massagebänk. Det blir ju så himla mycket lättare att träna då... Om man tränar på någon som ligger på golvet, det kan ju inte bli bra och en vanlig säng blir ju liksom ett mellanläge... Men jag ger inte upp. Jag budar på en likadan idag. Får jag inte den, så ger jag £10 mer än mitt maxbud (£70) på ebay och köper via en annan sida istället. Men håll tummarna att jag får den nu! Budet ligger just nu på £61 och stannar det där, är jag helnöjd!

Jag kommer att finansera den här massagebänken genom att sälja min gamla laptop till M för samma summa som bänken kostar. Då får hon något som hon behöver och jag kan köpa något jag behöver. Hon kommer ju tjäna på att jag får tag på en massagebänk också jue... Och så fort dom här hemma fick reda på att vi lärde oss ryggmassage, så blev dom genast mycket mer intresserade än vad dom var av benmassage... Hihi... Men dom får allt ställa upp på alla delar av massagen, annars blir det inget alls! Hmpf...

Jag har verkligen helt gått upp i hela den här massagegrejen! Det är verkligen intressant och kul! Fast man känner ju att man använder muskler man inte riktigt är van att använda... Underarmarna och musklerna runt tummarna och händerna över lag är ganska ömma. Och det är roligare att plugga än nervsystem och konsultationsövningar... Men allt måste göras. Köpte två böcker igår, en bok med muskler och allt som vi bör veta och sen en bok om idrottsmassage och tekniker och så. Tyvärr var jag ju tvungen att rusa till jobbet och bion, så jag hann inte titta så jättenoga. Men alltså det är så kul med nya böcker! Kan titta i all evighet på musklerna och sånt. Dom senaste kvällarna här hemma har jag testat mig själv på min muskelkunskap på den här länken. Jag har nu alla rätt på musklerna och nästan alla benen i kroppen som är med där. Klart vi inte behöver kunna varenda ben och muskel, men vi bör ha koll på dom flesta. Jag är ganska nöjd med min kunskap so far, men det är alltid mer att lära...
Nu måste jag lägga i en högre växel på körtlar och hormoner, heter det endokrina systemet på svenska? Det heter endocrine system på engelska, sökte i ordlistan och det är vad som kommer upp. Nån som har koll på sånt? Jag har börjat få lite kläm på det, men det är svårt att veta vad som är baskunskaper och vad som är överkurs, när dom går igenom allt på lektionen... Ska kolla om läraren har lite tid över och gå igenom hur detaljerat vi måste veta.

Ska kolla här hemma nu om nån är intresserad av att kolla film. Om inte, så ska jag krypa ner i sängen, kolla en film och avsluta kvällen med Bones! Mmm... Booth... Vad skulle man inte göra för att ha en egen liten Special agent Seeley Booth?!?! Yummy...

Nä, ha det så bra, så hörs vi snart igen!
Kram kram

Inga kommentarer: