torsdag 23 oktober 2008

23 oktober 2008

Hej hej!
Har egentligen inget att berätta, precis som vanligt.

Torsdagarna är långa dagar... Börjar i och för sig inte skolan förrän 10, men då har vi 3½ timme idrottsmassage. Låter kanske ganska avslappnande, och visst är det. Speciellt idag, då vi lärde oss ryggen. Men om man masserar och masseras i nästan två timmar och sen har teori på det, så är man rätt seg. Att sen gå in i gymmet för att köra kondition en timme för att man måste kunna "läsa" folk om dom är ärliga med sin prestation. Sen rusa till jobbet för att stå i kassan på W och serva och vara trevlig när man är så trött att ögonen går i kors och det skulle varit en prestation att serva kunder på svenska. Ja, då är det en lång dag...

Hade ett norskt par som kom in och letade efter Kalle Anka & Co. Vi säljer inte det, men jag lyckades sälja en bok med Kalle och Hobbe. Min favorit, Kalle släng dig i väggen! Tommy och Tigern, som den heter på norska. Alltid lär man sig något nytt, eller hur?

Det norska paret var trevliga i alla fall. Hon letar jobb här och han pluggar andra året på maritime business. Det är inte det lättaste med norska alla gånger, men det gick ganska bra. Kanske springer jag på han på biblioteket och kanske vips har jag kommit ett steg närmare att lära mig norska! Vem vet?

En klasskompis ska kolla om jag kan få jobb på det gymmet han jobbar. Jag måste börja fiska lite efter ett nytt jobb efter jul, eftersom det ser mörkt ut att jag får ledigt för att åka hem över jul. Och får jag inte ledigt, så är det ju bara att jag säger upp mig. Jag har betalat min biljett hem, jag bad om ledighet innan jag gjorde det och det var okej då. Nu säger dom att jag inte får ledigt. Men, men, om jag börjar leta jobb nu för efter jul, så ska det väl lösa sig. Jobb måste jag tyvärr ha.... Studiemedlet räcker inte länge när man har hyra och räkningar och sånt att betala... Har ju knappt pengar som det är...

Nu ska jag hur som helst krypa i säng med min underbara massagebok. Jag hoppas att den under natten ska dela med sig av alla hemligheter. Precis som man gjorde när man var liten och glömt göra läxan, lägg boken under kudden, så kommer huvudet att absorbera kunskapen under natten. ;) Det hade varit underbart om det varit så enkelt!!

Sov gott!

Kram kram

Inga kommentarer: