lördag 18 oktober 2008

18 oktober 2008

Sitter på bibilioteket och försöker verkligen plugga. Det är hormoner, körtlar och sånt spännande som står överst på plugglistan. Sen kommer nervsystemet.

Men för att få ett litet break mitt i allt, så tittar jag ut genom fönstret. Det regnar gula löv... Jag har sett löven ligga på marken när jag går igenom parken varje dag, men jag har inte reflekterat över att det snart är tomt på löv uppe i trädkronorna. Det känns så hemskt. Det var ju inte länge sen jag bloggade om blommorna som slog ut och hur träden knoppade och blev gröna igen. Det har gått så fort i år. Och tiden går fort, alldeles för fort. Det är ju redan lördag! Vi har precis avslutat vecka 3! Det är bara 23 veckor kvar! Hur ska vi hinna med allt som vi ska ha prov på? Har funderat på om jag ska ta en skärmbild på vad jag har framför mig, men jag avstår från det.

Men idag fick jag oväntad hjälp från M. Hon erbjöd sig att bli min studybuddy! Att hjäpa till och förhöra mig inför proven och så. Jag ska bara förbereda kort med allt jag måste kunna och sen kan hon hjälpa mig förklara och förhöra och kanske komma med andra synsätt på olika vinklingar.. Jag blev positivt överraskad, eftersom hon varit lite knepig mot mig.

Hur som helst, tiden går fort och jag måste fokusera lite mer på böckerna och lite mindre på datorn, känner jag...

Ta hand om er, så hörs vi snart igen!!
Kram kram

Inga kommentarer: