onsdag 26 september 2007

Redan 26 september 2007...

Det är ganska svårt att komma in i det där med bloggandet. Jag är så van att inte kunna surfa eller blogga, så jag är lite ur gängorna. Men jag ska göra vad jag kan för att komma igång igen!

Idag har det inhandlats ett nytt nätverkskort. Nu väntar jag bara på att min strömkabel ska anlända också... Men internet fungerar hyffsat. Självklart så strular det lite. Pratade med supporten igår och jag har en känsla av att den tjejen jag pratade med där inte hade en susning om vad en dator var. Det tog 45 minuter för henne att testa runt lite och kolla vad som kunde vara fel. När jag berättade om felet, så sa hon bara att jag skulle gå in på nån sida och ändra något. Jag gjorde som jag blev tillsagd och ändrade. Sen fungerade ingenting... Okej, så det är nog modemet det är fel på. Dom skulle skicka ett nytt. Grejen är att jag kommer sitta i telefon med supporten om en vecka eller så igen och prata med en ny supportmänniska för att lösa problemet. Jag hoppas att det är nån som kan något.

Nog om det.
Så vad har hänt idag? Inte mycket. Det har varit en mässa där man kunnat anmäla sig till olika lag, fotboll, hockey, tennis, badminton, rugby, you name it, they got it! Såg inte schack, men det finns säkert, om man vill det... Jag anmälde mig inte till något. Jag är inte typen som joinar bara för att vara social. Jag vill kunna tillföra något. Och eftersom jag inte är en lagsportsmänniska, så hoppad jag över det. Däremot så tog jag papper så jag kan skriva in mig på gymmet, om det är så att det inte finns något gym där ute som är bättre och inte alltför dyrt. Vi får se hur det slutar, jag meddelar hur det slutar.

Annars har vi jobbat på vårat grupparbete. Det kändes som det skulle sluta i katastrof, men jag tror det blir riktigt bra. Vi får se på fredag. En tjej har i uppgift att göra en powerpoint-presentation, vi andra har gjort 1-2 minuters presentation om något kosttillskott för träningsmänniskor. Jag skrev om protein, en tjej om koffein, en om sportdrycker och den ende killen, Ben, skrev om massa olika, fettbränning, kreatin och lite sånt. Efter PPS-tjejen inte har gjort så mycket mer än skrivit in vad vi har skrivit på datorn, så ska hon framföra mitt. Det känns jobbigt att ställa sig och presentera ett grupparbete för så många man inte känner. Det kommer bli lite lättare sen när man känner folk. Presentationer och prata inför folk allmänt, är inte min starka sida. Men det känns som det är lättare nu än det har varit tidigare...

Jag ska försöka komma igång ordentligt med bloggandet, så det kanske är lite roligare att läsa. Men ni får ha tålamod ett par dagar till...

Nu är det tv och sen sova!
Imon är det tandläkarbesök på schemat. Inte genom skolan, utan Föräldrarna, eller rättare sagt, Mamma Anne har bokat in mig hos deras tandläkare. Får se hur detta ska sluta...

Sov gott, mina vänner!
Kram kram

Inga kommentarer: