söndag 9 september 2007

9 september 2007

Söndag idag. Det känns verkligen som söndag idag...
Har fått ont i halsen. Det verkar som Bex förkylning har smittat tillslut. Trodde jag skulle klara mig undan, men ack nej... Så nu sitter jag här, trött, seg och ajaj i halsen.

För första gången sen jag kom hit, så har jag lite hemlängtan. Inte egentligen. Jag saknar allt och inget. Jag vill ha det som det var hemma, fast här. Det kommer förhoppningsvis att bli så när allt kommit igång och lugnat ner sig igen och allt har blivit lite vardag. Jag kommer få ett socialt liv och jag kommer inte vara uttråkad och rastlös i brist på saker att göra. Men tills dess kommer allt fortsätta kännas lite drygt.
Fast samtidigt så känns ju allt toppen. Jag är lite splittrad. Jag skulle inte vilja byta tillbaka och flytta hem igen. Men jag skulle vilja att några hemifrån flyttade hit. Det hade känts bra att ha folk här som känner en. Men det är självvalt och, som sagt, jag ångrar mig inte och vill inte byta bort det här!

Men det är en omställning. Från att ha bott själv, förutom tiden med J, så har jag alltid haft mitt hem, som är bara mitt och ingen kan säga eller bestämma om det. Så den dagen vi får vårat bredband, så kommer mitt rum bli mitt hem. Där jag kan vara själv och bara vara.

Nu ska jag sjunka ner i soffan, kolla färdigt på klassikern Pretty in Pink med Molly Ringwald och Andrew McCarthy. Hoppas att ni får en trevlig söndag!

Kram kram

Inga kommentarer: