torsdag 13 september 2007

13 september 2007

Nu är snart dagen här då vi får vårat kylskåp. Det kommer antagligen imon. Jag har fortfarande inte hört något ifrån Bex eller Mamma Anne, men det ska ha anlänt till den lilla affären idag. Snälla håll tummarna på att det verkligen har kommit idag, så vi får det imon, så vi kan handla yoghurt, juice och andra varor man helst vill hålla kalla på lördag!!

Jag har nu levt utan kylskåp i drygt 6 veckor! Jag trodde inte det var möjligt. Självklart så har vi ju haft frysen som vilken dag som helst kastar in handduken också. Så helt utan mat har vi inte varit... Och Föräldrarna har ju lagat mat till oss minst en gång i veckan... Riktigt god mat!!

Vi har också gjort den deal här hemma. Jag ska laga maten och hon tar disken. Jupp, vi låter som ett gammalt gift par, men om hon ska laga maten så blir det pizza, samma pastarätt varje dag och det fixar inte jag!! Jag får bestämma menyn och hela grejen själv. Jag tror det blir bra så...

Annars är jag bara ruskigt rastlös idag. Har inte haft något för mig. Hade kunnat gå till skolan, men det känns som jag hamnat efter, utan att jag har det egentligen. Men det känns inte som det ger så mycket mer just nu. Jag hade problem med anteckningar och hur man skriver referenser och bibliografi och sånna saker och det fick vi lära oss förra veckan.

Fick precis ett sms från Bex, kylskåpet kommer på tisdag... Men vi får låna ett kylskåp av affären så länge... Tack så mycket! Känns som det kan kvitta om vi får låna ett dom här 5 dagarna som är kvar. Det kunde dom ha erbjudit oss för fyra veckor sen!! Nu känns det som man är så van att inte ha något, så skitsamma om vi får låna ett...

Idag är ingen bra dag, känner jag... Hoppas imon blir bättre. Håll tummarna, ni som känner till vad som händer imon.

Kram kram

Inga kommentarer: