söndag 2 september 2007

Planering, soffutkast och framtiden

Okej, imon gäller det. Jag är hyffsat förberedd, tror jag... Har skrivit in alla tider i min lilla filofax, jag har fyllt i lite papper och jag ska innan jag går och lägger mig ikväll ha läst igenom ALLA foldrar och mappar och broshcyrer, så jag har full koll. Imon ska jag även gå in och hämta schemat för International Induction Week, introduktionsveckan för oss utlänningar. Hade jag stannat hemma i Sverige tills nu, så hade jag blivit välkomnade på flygplatsen. Eller på Heathrow i alla fall... Fast nu är det ju inte så, så som det ser ut i dagsläget, så är jag ledig 17-18 september, för då hämtas alla utlänningar upp, dom gör sig lite hemmastadda i sina rum och sen den 19-21 september bussas vi runt i stan, vi blir guidade runt i skolan och får lite koll på hur allt ser ut. Sen den 24e är det dags för Fresher's week. Då ska ALLA nya elever bussas runt i stan, vi får reda på var det är studentvänligt att äta, shoppa, festa, underhålla oss rent allmänt, kan man säga. Det kommer finnas företag från runt om Southampton som söker efter elever för deltidsjobb. Jag har gjort några försök för att hitta något. Jag ska imon ringa till Southampton Saints fotbollsarena och se vad dom har, vart jag ska skicka mitt CV. Var där igår och kollade i presentbutiken, men dom hade inget för tillfället. Men jag hoppas att det löser sig. Nu har jag varit där i alla fall...

Annars rullar allt på, soffan är borta nu. Den står nere vid soppbingarna och väntar på sopgubbarna. Nu är mitt rum väääldigt rymligt. Jag sitter lite och funderar på hur jag ska möblera det. När jag en vacker dag har lite extra pengar över, så ska jag titta på gardiner. Och det ska målas lite. Jag ska ta lite av den blå färgen som finns i källaren och måla en vägg eller två blå. Det finns lila och grönt också, tror jag, men blå är ju min färg, så så får det bli!

Fick igår reda på att jag får mina CSN-pengar i början av oktober, så då bokas nog resan hem över jul. Det kommer gå så himla fort, känns det som. Det är ju september nu, så det är bara tre och en halv månad innan det är dags att börja packa för att hälsa på hemma... Det är bara ett ögonblick, så är skolan slut och jag har (förhoppningsvis) ett diplom och är färdigutbildad Personlig Tränare och världen ligger för mina fötter! Det känns lite ofattbart... Hihi...

Nu är det slappa framför TVn, fundera på möbleringen och njuta av min sista lediga dag!

Kram kram

Inga kommentarer: