torsdag 13 september 2007

13 september 2007 igen...

Okej, uppdateringsdags....

Det blir inget lånekylskåp idag. Varför? Både jag och Bex har lessnat på att vänta på VÅRAT, eller ja, Bex kylskåp, men jag bor ju här också... Så hon ringde upp och sa att han kunde behålla sitt låneskåp och om vi inte får vårat kylskåp på tisdag, så köper vi nån annanstans. Kanske verkar lite sent att börja hota, men att komma så här sent och erbjuda ett låneskåp? Han kunde erbjudit det när han sköt upp leveransen med ytterliggare två veckor för tre veckor sen... Han visste att vårat pajjat och inte funkade. Att Mamma Anne inte hade mer stake i sig, det trodde jag inte! Jag trodde hon var en riktig kruttant... Men hon har snällt accepterat att han varje gång dom pratat och han skjutit upp leveransen. Och när vi tycker att hon måste ställa lite krav, så tycker hon synd om honom. Hon tycker vi kan äta hemma hos henne. Men det känns inte som det funkar så... Inte för mig i alla fall... Jaja, fortsättning följer.

Annars så har dagen varit urusel! Men jag antar att det tär mer än man tror när allt brakar samman och livet känns halvt meningslöst och man bara väntar på att tiden ska gå. Känns som jag önskar livet ur mig själv på nåt sätt.
Om man backar tiden tills jag kom hit, så har vi
  1. Kylskåpet brakar ihop det första det gör när jag går innanför dörren.
  2. Min mobil kastar in handduken och vägrar acceptera första hjälpen.
  3. Min dator känner sig inte så pigg och alert som den har gjort. Tangenterna orkar inte reagera, batteriet vill inte hålla i dom 4 timmarna som det har gjort. Nu får jag vara glad om det håller en halvtimme....
  4. Batteriladdaren till datorn känner inte för att vara vänlig och ladda datorn så som det är tänkt. Inte känner dom på HP Compaq's support för att hjälpa mig och meddela om jag kan köpa en ny laddare här i England eller om jag måste köpa en ny från Sverige. Nån annan som kan hjälpa mig? Det är rätt störande när skärmen står och fimmrar till när den går över på batteriladdaren till batteriet.
  5. Att vi aldrig verkar få det förbannade internetet! Modemet skulle kommit i tisdags eller onsdags. Idag är det torsdag och det har fortfarande inte kommit!

Men trots allt strul, med punkterna ovan och lite annat smått och gott, så trivs jag faktiskt väldigt bra i England. Jag antar att många tvivlar på det, med tanke på allt negativt jag skriver här. Men jag räknar med att dom här smågrejerna inte kommer störa mig när skolan kommer igång på riktigt. Det är ju faktiskt bara 17 dagar kvar!!

På tal om inget, jag läste på aftonbladet.se att ÖIS, GAIS och Häcken går ihop och bilder FC Gothia. Lite synd är det. Jag är inte så insatt i GAIS och Häcken, men ÖIS är farfars lag, pappa höll på ÖIS. Jag har hört historier om ÖIS i hela mitt liv. Hur farfar berättade om när han var ung och gick på matcher och massa historier om den gamla goda tiden. På sätt och vis blir det kanske lite mer kamp på matcherna, men det är historia som nu blir minnen för alltid. Det blir inga nya minnen...

Nu ska jag återgå till att ha en skitdag!

Kram kram

Inga kommentarer: