lördag 1 september 2007

Hej hopp!

Idag åker Farmor och Farfar till Hjo med Farbror Henrik och hans sambo Josefine. I Hjo bor ju Faster Ulla-Stina och hennes man Claes och så kusinerna Susanna, Ulrika och Anders med sina respektive.
Jag var med där uppe i våras när Ulla-Stina fyllde år och nu gör dom om det, fast utan mig, när Farmor fyller år. Det är dagar som idag, som det är lite tråkigt att inte vara hemma. Att inte få vara med och fira. Men jag räknar med att det fotas en del och att det mailas över lite bilder, så jag får en känsla hur trevligt ni har det.

Jag hoppas att ni har riktigt trevligt ikväll och att ni äter och dricker lite för mig med.

Tanken var att det skulle bli IKEA idag, men när vi funderade lite, så insåg vi att det känns rätt onödigt att åka 105 miles, cirka 17 mil, bara för att titta lite och äta IKEA-köttbullar med potatis och lingon och brunsås. Så vi håller oss i krokarna, tittar på dom stora outlet-ställena som finns här i närheten istället... Det funkar för mig. Jag kan nöja mig med att handla på IKEA online istället. Jag har sett IKEA så jag klarar mig ett tag till. Det ser ju ändå likadant ut vare sig du är i Sverige eller England eller nån annanstans, kan jag tänka mig.

Nu ska jag göra mig redo för äventyr på stan!
Ta hand om er och ha en härlig lördag!

Kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Jessica! Alla här i Hjo hälsar och framförallt tackar farmor för hälsningen. Vi kom upp hit vid tvåtiden och sedan dess har vi hunnit fika, vara en sväng inne i Hjo och nu ätit en fantastiskt god middag. Det hade ju varit så roligt om du hade kunnat vara med också! Nu håller vi alla tummarna för att du ska trivas med din utbildning. Kör hårt från början!

/Henrik och alla på gården